فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام:

فرهنگ بسیج نشأت گرفته از روحیه ایمان و ایثار است

سردار علی محمد اکبری در اجتماع شکوه اقتدار بسیجیان چهارمحال و بختیاری گفت: فرهنگ بسیج نشأت گرفته از روحیه ایمان و ایثار است.
کد خبر: ۹۱۹۳۸۵۸
|
۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اجتماع بزرگ 10 هزار نفری بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد شجره طیبه بسیج با حضور اقشار مختلف بسیجی، خانواده معظم شهدا و مسئولین در شهرستان های 10 گانه استان برگزار شد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در اجتماع بسیجیان در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدا مدافع حرم و مدافع امنیت کشور، بویژه شهدای روزهای اخیر، سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل(ره) را تبریک گفت.

سردار علی محمد اکبری افزود: سلام بر 40 سال خدمت، سلام بر 40 سال جهاد و شهادت و از خودگذشتگی بسیج و سلام بر 92هزار شهید بسیجی کشور و سلام بر بصیرت مردم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری که همیشه نشان داده اند موقع نیاز و در صحنه های مختلف حضور دارند.

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ادامه داد: بسیج یک فرهنگ است. بسیجی یعنی الگو، بسیجی یعنی ایمان عاشقانه، یعنی حضور ، یعنی فرهنگ، یعنی تلاش و جهاد صادقانه، یعنی عشق به شهدا، یعنی ایمان و مجاهدت.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فرهنگ بسیج نشأت گرفته از روحیه ایمان و ایثار است. فرهنگ بسیجی یعنی حضور در هرجایی که نیاز انقلاب و کشور و مردم است.

این مقام ارشد نظامی استان، خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیجی است که می تواند بر همه تحولات این کشور فایق بیاید و حرکت این کشور را تضمین کند. بارها دیدیم که استمرار انقلاب اسلامی توسط بسیجیان رقم زده شد. بسیج یک فرهنگ است و اگر بخواهیم این فرهنگ را در یک جمله تعریف کنیم باید بگوییم پیشرو بودن در همه عرصه های اساسی زندگی است.

سردار اکبری، افزود: هیچ ملت باشرفی از وجود مجموعه بسیجی در درون خود بی نیاز نیست. فرهنگ بسیجی شناسنامه انقلاب است. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به خدا. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ بندگی در مقابل خداوند متعال. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اسلام ناب محمدی.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ جهاد با نفس، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ اطاعت پذیری محض از اوامر ولی فقیه. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ ولایتمداری، فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ پاسداری از اصول و ارزش های اسلامی و فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ عشق به شهدا. فرهنگ بسیجی یعنی فرهنگ صدور انقلاب اسلامی و صدها فرهنگ دیگر که در قاموس بسیج ما وجود دارد.

فرمانده ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیج یعنی ایثار و از خودگذشتگی، بسیج یعنی مقاومت، بسیج یعنی در صحنه بودن، که همه این شاخصه ها در بسیجیان ما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و شناخت فتنه ها بوده و از شاخصه های بسیج و بسیجیان است.

سردار علی محمد اکبری، افزود: رسالت بسیج، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی در هر زمان و هر مکانی است.

وی با اشاره به حضور بسیج در عرصه های مختلف محرومیت زدایی، گروه های جهادی، عرصه های فرهنگی و عمرانی و ...، اظهار کرد: بسیجی کسی است که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد.

شایان ذکر است: در این اجتماع بزرگ، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد به ایراد سخن پرداخت و ولایت مداری و اطاعت محض از اوامر ولایت، اعتقاد بسیج به حل مشکلات کشور در داخل بدون تکیه به بیگانگان و تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و همچنین اعتقاد به مقاومت بعنوان راهکار کم هزینه برابر سازش برای حل مشکلات را  3 ویژگی مهم بسیجیان برشمرد.

گفتنی است؛ قرائت شعر توسط شاعر آئینی استان، همخوانی شعر حماسی، تحویل پرچم مقدس جمهوری اسلامی از نسل جوان دیروز به دست جوانان بسیجی امروز و قرائت بیانیه از دیگر برنامه های این مراسم در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد بود.

ارسال نظرات