خبرهای داغ:
حجت الاسلام پناهیان درحسینیه شهدای «بسیج»:

بسیج درکسوت جهاد،شهدا و درکسوت مدیریت،مدیران برجسته تربیت می کند/فقدان مدیران لایق،دوران غیبت را طولانی می کند

این خطیب برجسته گفت: بسیجی در کسوت جهاد شهدا را تربیت و در کسوت مدیریت،مدیران برجسته را تحویل جامعه می دهد.
کد خبر: ۹۱۹۱۹۸۰
|
۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه ی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، خطیب برجسته کشور در مراسم  پرفیض دعای ندبه که صبح امروز جمعه 1 آذرماه در حسینیه شهدای بسیج برگزار شد؛با اشاره به لزوم آماده سازی جامعه ی اسلامی برای حضور امام عصر(عج) و آمادگی قلوب مومنین برای درک حکومت با شکوه آخر الزمان گفت:همه لازم نیست شهادت طلب باشند و همین که شهدا را دوست داشته باشیم جامعه به سعادت میرسد اما در حد سابقون السابقون نیستند.


وی با بیان این مطلب که درجه ی معنویت انسان ها در زمان ظهور امام زمان(عج) بیش از آنچه که در جامعه است،ارتقاء خواهد یافت؛تصریح کرد: اکنون جامعه ما خوب است اما به اندازه ی ظهور امام زمان(عج) آماده نیست. امام زمان(عج) غیر از شهیدان جان بر کف، به مدیران برجسته نیاز دارد و سوال اینجاست که افراد سابقون السابقون برای تصدی امور و جایگاه مدیریت داریم یا خیر؟

این خطیب و استاد برجسته با اشاره به لزوم تربیت مدیران در طراز حکومت امام زمان(عج) گفت: در بین ما روحانیون و طلبه ها، نمایندگان مجلس، قضات محترم، مدیران خوب در پست ها و جایگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند؛اما هنوز نتوانستیم ۳۱۳ مدیر مطلوب حضرت تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) تنها به مدافع و شهید جان برکف نیاز ندارد بلکه امام زمان(عج) نیاز به مدیران السابقون السابقون دارد.ما نمی خواهیم چیزی را به کسی تحمیل کنیم اما بهتر از این نتوانستیم برای کشور مدیر انتخاب کنیم.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: در زمان امام زمان(عج) مدیران جامعه دارای چنان ارزشی هستند که مردم خاک پای آنها را به چشم خود می کشند. از طرف دیگر این احتمال نیز وجود دارد که ممکن است ۳۱۳ مدیر شایسته داشته باشیم ولی سوال اینجا است که چرا امام عصر ظهور نمی کنند؟
وی تصریح کرد: به هرحال عدم ظهور حضرت به این معنا است که ما لایق درک ایشان نیستیم و جامعه ای که آدم های لایق خود را نشناسد و بر مسند مدیریت نگذارد لایق درک حکومت امام زمان نیست. همه ی ما در غیبت امام زمان(عج) مسئول هستیم و ایشان برای مدیریت جامعه افراد برجسته می خواهند.

حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد: ظاهرا مدیر خوب، سخت گیر می آید که اینقدر زمان غیبت امام زمان طولانی است یا اگر این مدیران وجود داشته باشند جامعه به حدی نرسیده که این افراد را بر مسند مدیریت بگمارد. مساله ی دعای ندبه مساله ی تشکیل حکومت امام زمان(عج) است و هر لحظه غیبت امام زمان(عج) برای ما مایه آبروریزی است بر همین اساس است گریه ما در دعای ندبه از دست خودمان است.

این خطیب برجسته با اشاره به روایتی در خصوص لزوم تلاش و کوشش مداوم مدیران برای خدمت به مردم گفت: بر همین اساس روایتی وجود دارد یکی از یاران امام صادق علیه السلام به ایشان گفت: ای کاش شما امام حاکم بر زمین بودید.امام صادق(ع) پاسخ دادند که اگر من امام حاکم بر زمین بودم صبح تا شب باید کار می کردیم تا به مردم خدمت کنیم.


وی افزود: ما در کشور مدیرانی داریم که شب ها می خوابند و غذاهای خوب می خورند لذا با این مدیران نمی شود حکومت اسلامی را اداره کرد. امام صادق فرمودند:اگر من بر مردم حکومت می کردم شبیه حکومت و اداره ی جامعه توسط امام علی علیه السلام کار می کردیم و گرنه اگر کسی در جامعه ی اسلامی مدیر باشد و خوب کار نکند جایش در آتش است.


وی افزود: جامعه ما باید تحمل مدیران افراد خوب باشند برهمین اساس است که مساله ظهور امام زمان(عج) مساله ی جدی است و در آن حکومت مدیران صبح تا شب و شب تا صبح برای خدمت کار کنند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به گرامیداشت هفته ی بسیج و یاد و خاطره ی بسیجیان مخلص راه خدا تصریح کرد: بسیجی در کسوت جهاد شهدا را تربیت و در کسوت مدیریت،مدیران برجسته را تحویل جامعه می دهد. ما شهدای بسیاری داریم که قبل از شهادت جزء مدیران برجسته جامعه بودند.آدم این خاطرات را از بسیجیان با صفا می شنود غبطه می خورد و به خاطر شهادت این افراد باید دق می کند.

این خطیب برجسته ی کشور عنوان کرد: در روایتی آمده است که محبوب ترین فرد نزد خدا مدیر خوب و یک مدیر بد بدترین انسان ها نزد خدا است.مستجاب الدعوه ترین فرد امام و مدیر عادل در جامعه است و یا در جای دیگر می فرمایند که نگاه به مدیر خوب عبادت است.


یکی از ویژگی های مدیر خوب این است که خداوند به خاطر نفس وجود آن مدیر، گناه مردم را می بخشد و بالعکس اگر مدیران بد در جامعه حاکم باشند ممکن است کارهای خوب مردم پذیرفته نشود. امروز دعای ندبه؛ دعا برای سروری مدیران خوب بر جامعه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها