با حضور معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه برگزار شد؛

همایش نکوداشت نماز و تجلیل از فعالان و خادمین نماز در بام ایران

همایش نکوداشت نماز و تجلیل از فعالان و خادمین نمازِ نیروهای نظامی و انتظامی در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۹۱۵۰۴
|
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین محبی، معاون تبلیغات و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش نکوداشت نماز و تجلیل از فعالان و خادمین نماز نیروهای نظامی و انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نماز یکی از عبادات، بلکه برترین عبادات است.

سردار محبی افزود: هر عبادتی اسرار و آدابی دارد، اگر به گونه ای عمل کنیم که هم آداب نماز را در سازمان به خوبی انجام دهیم و هم به اسرار نماز توجه کنیم، در واقع آن نماز را نیکو داشته ایم.

وی، ادامه داد: اسرار نماز ما را به اهدافی رهنمون می کند که خداوند متعال برای آن در نظر گرفته است. آداب نماز نیز موجب صحت و مقبولیت نماز می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آداب نماز معطوف به انجام ظاهری نماز است؛ اما اسرار نماز معطوف به اهدافی است که برای آن در نظر گرفته شده است و ما باید به هر دو عمل کنیم.

سردار محبی گفت: هر عبادتی، ظاهری دارد و باطنی. نماز هم ظاهر و هم باطن دارد. انسان می تواند فقط با ظاهر آن ارتباط داشته باشد. شرط این ارتباط طهارت است. اگر بخواهیم شکل نماز نزدیک شویم، نیاز به طهارت ظاهر داریم؛ اما  برای ارتباط با روح نماز، نیاز به ارتباط با باطن نماز داریم. ارتباطی که انسان با عبادات برقرار می کند.

وی افزود: برای برقراری ارتباط با باطن نماز باید ذهن خود را از اوهام پاک کنیم. نماز هم تعالی بخش روحی و معنوی فرد می شود و هم تعالی بخش سازمان می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر نماز در سازمان و جامعه اقامه شود، برای سازمان و جامعه اثر دارد. و این آثار هم معنوی و هم کارکردی است.

سردار محبی گفت: یک مدیر، یک کارگزار، اگر نماز خود را با توجه به آداب و اسرار نماز بجای آورد، علاوه بر تعالی روحی، در مدیریت و اداره مجموعه تحت امر خود موفق تر خواهد بود.

وی افزود: تصو نکنیم که اقامه نماز در سازمان فقط یک معنویت ایجاد می کند؛ بلکه علاوه بر ایجاد معنویت، موفقیت کاری را به همراه دارد و با این کار سازمان توانمندتر و کارآمدتر می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه تصریح کرد: مؤلفه های نکوداشت نماز بسیار زیاد است. اولین مؤلفه نکوداشت نماز در بُعد فردی، آماده شدن فرد برای اقامه نماز است.

سردار محبی افزود: دومین مؤلفه فردی برای نکوداشت نماز، وضو ساختن و در واقع کسب طهارت می باشد و توجه به ترجمه کلمات سومین مؤلفه فردی نکوداشت نماز به شمار می رود که این ارتباط به واسطه تمرکز روی معانی نماز بوجود می آید.

وی ، چهارمین مؤلفه نکوداشت نماز را ضایع نکردن نماز دانست و ادامه داد: خواندن اول وقت نماز، دوست داشتن نماز و عشق به نماز، از مؤلفه های نکوداشت این فریضه در بعُد فردی است.

سردار محبی، فرصت گرفتن امام حسین علیه السلام در بحبوبه جنگ و واقعه کربلا برای اقامه نماز را نشان از علاقه وافر آن حضرت به نماز دانست و گفت: در بُعد سازمانی نیز مؤلفه هایی برای نماز وجود دارد، که نماز نشانه ی حکومت صالحان است.

این مقام مسئول افزود: اگر در مجموعه مدیریتی به نماز توجه شود، معنی آن این است که صالح هستید.

گفتنی است: تجلیل از عوامل اجرایی و فعالان  و خادمان نمازِ نیروهای نظامی و انتظامی، اجرای نمایش و تواشیح از دیگر برنامه های همایش نکوداشت نماز و تجلیل از خادمین نماز در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار