نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس مطرح کرد :

احداث دارالقرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهرستان خنداب باید انجام شود

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس و در جلسه شورای اداری شهرستان خنداب گفت : احداث دارالقرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهرستان خنداب باید انجام شود و مجتمع‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی برای شهرستان تقویت شود، بنابراین با توجه به نیاز مردم در این زمینه باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۹۰۶۰۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ، در جلسه شورای اداری شهرستان خنداب اظهار داشت : با توجه به وحدت موجود در جامعه اکنون باید شکرگذار این نعمت در جامعه باشیم و هر صدای تفرقه‌افکنانه از هر فرد در هر سمت و جایگاهی نزد ملت ایران مردود است به همین سبب همه باید به این نکته توجه کنند که سخنان وحدت‌آمیز داشته باشند.

وی گفت : در زمینه موضوع مجتمع‌های فرهنگی و سایر مسائل فرهنگی شهرستان خنداب، با توجه به ظرفیت‌های خوب این شهرستان حوزه‌های فرهنگی نیاز به توجه ویژه مسئولان دارند.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان کرد : احداث دارالقرآن و ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهرستان خنداب باید انجام شود و مجتمع‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی برای شهرستان تقویت شود، بنابراین با توجه به نیاز مردم در این زمینه باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

دکتر علی اکبر کریمی تصریح نمود : بازنگری در قیمت خرید تضمینی گندم برای افزایش تولید و بهبود کیفیت این محصول ضروری است و تشکل‌های بخش کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را ۲۸ هزار ریال برای هر کیلو پیشنهاد کرده اند در حالی که دولت رقم ۲۲ هزار ریال را تصویب کرده است.

وی افزود : نرخ اعلامی پایین‌تر از قیمت تمام شده تولید گندم برای کشاورزان است و این مهم بی‌میلی گندم‌کاران در تحویل محصول، دامن زدن به پدیده قاچاق و تحقق نیافتن پیش‌بینی دولت در خرید این محصول را برای سال آینده به همراه‌دارد.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اضافه نمود: راهکار مقابله با قاچاق گندم و افزایش تحویل گندم مازاد کشاورزان به دولت در گرو تعیین قیمت واقعی این محصول از سوی مسئولان است و نیاز است که برای افزایش تحویل گندم به دولت و جلوگیری از قاچاق، محصول گندمکاران با قیمت محصولات وارداتی از کشاورازن خریداری‌شود.

دکتر کریمی گفت : ۶۱ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال یارانه گندم در قانون بودجه امسال اختصاص یافت که پس از انرژی بیشترین یارانه به این بخش اختصاص یافته‌است که در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری یارانه صنوف حذف شده و منابع حاصل از آن برای خرید تضمینی گندم اختصاص یافته‌است.

وی تصریح کرد : تصمیم‌های نادرست در زمینه خرید تضمینی گندم، ارایه نشدن محصول کشاورزان به دولت و واردات این محصول به کشور را به همراه‌داشته است و با وجود تذکرکارشناسان قیمت خرید تضمینی گندم در چند سال گذشته مطابق با نرخ تمام شده این محصول نبوده و این مهم مورد قبول سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفته‌است.

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت : قیمت تضمینی گندم مرداد ماه هرسال در راستای برنامه ریزی کشاورزان برای کشت سال آینده توسط دولت اعلام می‌شود که این مسئله هربار با تاخیر زیاد انجام شده و بلاتکلیفی کشاورزان را به همراه داشته‌است.

دکتر علی اکبر کریمی  اظهار نمود : در زمینه موضوع کیفیت نان، نانوایی‌های آزادپز امکانی در کشور است که بخشی از یارانه‌های دولت را کاهش می‌دهد و نانوایی هم اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کند و نان‌های مختلف با سلایق مختلف مردم تولید می‌کند.اقداماتی که برای محدود کردن نانوایی‌های آزادپز در کشور شده و مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده سبب از دست رفتن مزیت این نانوایی‌ها می‌شود.

وی افزود : وجود فضای رقابتی در زمینه تامین آرد امکانی بوده تا نانوایی، آرد خود را از مکانی مشخص تامین کند، تامین مصرف آرد بی‌کیفیت و کم‌کیفیت به مردم اجحاف است، در سال‌های گذشته تاکید بر کمیت تولید گندم بوده، اما بر کیفیت آن اقدامی انجام نشده است.

 نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد : مهم‌ترین موضوع زیرساخت در شهرستان خنداب موضوع راه است که باپیگیری‌ها پس از سفر وزیر راه در زمینه جاده اصلی شهرستان تا انتهای حوزه و اتصال به شهرستان کمیجان و پل تقاطع غیرهمسطح برای دسترسی به جاده اصلی اراک موضوعات مهمی است که طرح تهیه و اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد : برخی از پل‌های رودخانه قره‌چای و سایر پل‌های شهرستان خنداب قدیمی، فرسوده و باریک هستند که با توجه به سیلاب‌ها باید این پل‌ها هم مورد توجه قرار گیرند تا شاهد وقوع حادثه‌ای نباشیم.در زمینه کشاورزی که مهم‌ترین فعالیت این شهرستان است امسال نوسانات قیمت کشمش را داشتیم که سبب اعتراض و نارضایتی باغداران شد و به دنبال آن کاهش قیمت کشمش مشکلاتی به وجود آورد.

دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در پایان خاطر نشان ساخت : ساز و کار مناسبی برای جلوگیری از تضییع حق باغداران وجود دارد به همین سبب باید حمایت مالی و تسریع در تکمیل کارخانه‌‎های کشمش‌پاک‌کنی در منطقه انجام شود و از ظرفیت‌های اقتصادی برای خرید کشمش با قیمت مناسب استفاده شود، در زمینه طرح‌های مربوط به بهسازی باغ‌ها هم باغداران می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

ارسال نظرات