بهترین و بزرگ ترین راه مبارزه با فقر ترویج فرهنگ وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان گفت: وقت یک مقوله وحدت آفرین برای خدمت به جامعه اسلامی است .
کد خبر: ۹۱۹۰۵۷۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

یه گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، جت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان در همایش استانی منادیان وقف و وحدت که با حضور علما شیعه و سنی در زاهدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت، میلاد با سعادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام گفت: وقت یک مقوله وحدت آفرین برای خدمت به جامعه اسلامی است زمانی که می‌خواهیم وقفی را اجرای نیت کنیم فارغ از گرایش‌های مذهبی است.

وی افزود: زمانی کار خیری صورت گرفته و یا انجام می شود مانند احداث درمانگاه،  ساخت بیمارستان، و خدمات ارزنده ای که توسط خیرین و واقفین و مجموعه سپاه که در طول 40 سال خدمات وافری مانند احداث خانه بهداشت، بیمارستانهای صحرایی، خانه محروم و... اجرا کرده اند به گرایشات مذهبی بی توجه بودند.

حجت الاسلام مومنی مقدم بیان کرد:  فرهنگ وقت و این سنت حسنه اختصاص به مذهب خاص و گروه خاص و دین خاصی ندارد و جز معدود سنت‌ها است که در همه ادیان گذشته بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  پشتوانه اسلام دین است کار‌های بزرگ انجام شده است باید  برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جامعه امروزی و بر اساس روز افراد اقدام شود.

این مسئول افزود: بهترین و بزرگ‌ترین راه برای مبارزه با  فقر ترویج فرهنگ وقف است علما شیعه و سنی در استان در این راستا کارهای بزرگ انجام دهند تا بر  وقف‌ها مهر ماندگاری زده شود.

وی با تاکید بر این مطلب که رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب مردم را به نیاز‌های روز جامعه تشویق می کنند که وقت براساس آن انجام شود تصریح کرد: ما باید در راستای موقوفات بر اساس نیاز‌های روز جامعه فرهنگ سازی و تبلیغ کنیم فلسفه وقف نیاز‌های روز جامعه است.
 
مومنی از انفاق مال  به عنوان جهاد مال یاد کرد و گفت: جهاد در مال مصداق کامل جهاد در راه خدا یعنی شهادت است، اوج ایثار مال با وقف تحقق می‌یابد و برای ماندگاری ایثار مال باید واقف باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان  بیان کرد: وقف در روایت صدقه جاریه است،  وقف پیوند انسان با خدا است سرمایه است انفاق مورد مصرف است وقف تولید کارافرین است وقف خالی از منت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از علمای شیعه و سنی درخواست داریم تا گستره نیت وقف را در بین مردم تبیین و گسترش داده، گستره نیت های وقف فراتر است در کار خیر دست در دست هم دهیم و یه موقوفه بزرگ را ایحاد کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار