در جمع روحانیون سپاه استان بیان شد؛

خداوند چهارچیز را در چهار چیز پنهان نموده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع روحانیون سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در مشهد مقدس با بیان حدیثی از امام علی علیه السلام گفت: خداوند چهارچیز را در چهار چیز پنهان نموده است.
کد خبر: ۹۱۸۸۸۶۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جمعی از مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه و مسئولین معاونت تعلیم وتربیت بسیج سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در دوره آموزشی مشهد مقدس شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی در جمع خانواده های مسئولین دفاتر نمایندگی وتعلیم وتربیت سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام  با تیریک آغاز امامت حضرت اباصالح المهدی عجل الله تعالی فرج الشریف بیان حدیث شریف پرداخت و گفت:  أَبِی بَصِیرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ الْبَاقِرِ علیه السلام عَنْ أَبِیهِ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ علیه السلام عَنْ أَبِیهِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام عَنْ أَبِیهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علی بن ابیطالب علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَخْفَی أَرْبَعَةً فِی أَرْبَعَةٍ أَخْفَی:

1- رِضَاهُ فِی طَاعَتِهِ فَلَا تَسْتَصْغِرَنَّ شَیْئاً مِنْ طَاعَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ رِضَاهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَمُ

2-وَ أَخْفَی سَخَطَهُ فِی مَعْصِیَتِهِ فَلَا تَسْتَصْغِرَنَّ شَیْئاً مِنْ مَعْصِیَتِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ سَخَطُهُ مَعْصِیَتَهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَمُ

3-وَ أَخْفَی إِجَابَتَهُ فِی دَعْوَتِهِ فَلَا تَسْتَصْغِرَنَ‏شَیْئاً مِنْ دُعَائِهِ فَرُبَّمَا وَافَقَ إِجَابَتَهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَمُ

4- وَ أَخْفَی وَلِیَّهُ فِی عِبَادِهِ فَلَا تَسْتَصْغِرَنَّ عَبْداً مِنْ عَبِیدِ اللَّهِ فَرُبَّمَا یَکُونُ وَلِیَّهُ وَ أَنْتَ لَا تَعْلَمُ.

نمایندگی ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امیرالمومنین حضرت علی بن ابیطالب می فرمایند.. خداوند چهار چیز را در چهار چیز پنهان کرده است نخست اینکه:  رضایت خود  را در بندگی واطاعت قرارداده، پس هیچ طاعتی را کوچک مشمار که بسا خوشنودی خداوند در همان باشد و تو از آن خبر نداشته باشی.

 دوم : غضب خود را در گناه و نافرمانی پنهان کرده است  فلذا هیچ گناهی را کوچک مپندارد که شاید خشم خدا در همان باشد و تو از آن بی خبر باشی.

 سوم : اجابت خویش را در میان دعاهایش پنهان نموده  است، هیچ دعایی را کوچک  نشمار  که بسا همان دعای مستجاب باشد و تو آز آن آگاه نباشی.

 وچهارم : اولیای خود را در بین بندگان پنهان نموده است پس به هیچ بنده‏ ای از بندگان خدا با چشم حقارت نگاه نکن که شاید همان ولی خدا باشد  و تو از آن خبر نداشته باشی.

وی ادامه داد: حتی بالاتر از این بعضی از مواقع حیوانات نیز ارزش خاصی پیدا می کنند،  چه بسا گاهی یک حیوان واسطه پیشرفت و صعود معنوی انسان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی به بیان داستان سید شفتی پرداخت و گفت: سید شفتی در نجف بود وضع مالی خوبی نداشت ، بعداز چند روز گرسنگی با مختصر پولی که داشت به بازار رفت و یک کاسه آب کله پاچه  با مقداری نان خرید، در راه برگشت به خانه در کنار یک خرابه سگی را دید که‌ از گرسنگی گوشه ای افتاده بود و توله هایش که شیری برای خوردن نداشتند درحال مرگ بودند با خود گفت من یک روز دیگر هم می توانم گرسنگی را تحمل کنم ، خداوند بزرگ است، غذا را به طور کامل داد آن حیوان خورد و سرش را سه بار به سمت آسمان بلند و دعا کرد ، بعد از چند ماه نامه ای از شفت به دستم رسید که یکی از تجار بزرگ شفت ثلث اموالش را در هنگام مرگ به من بخشیدند. نمایندگی ولی فقیه در هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:  سید شفتی می گوید وقتی تاریخ وصیت را دیدم ، متوجه شدم همان روزی که برای رضای خدا به آن حیوان کمک کردم خداوند  این لطف را به من فرمود.

وی افزود: سید شفتی می فرماید خداوند بابت غذای آن که به حیوان دادم مقاماتی به عنایت کرد.

ارسال نظرات