کارشناس مسائل فرهنگی تأکید کرد:

ضرورت آگاهی از رمز و راز کربلا برای همه شیعیان

کارشناس مسایل فرهنگی اعتقادی در جمع بسیجیان پایگاه زنبیه ده چشمه، آگاهی از رمز و راز حماسه کربلا را برای همه شیعیان ضروری دانست.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۶۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی بسیجیان در پایگاه زینبیه روستای ده چشمه از توابع شهرستان فارسان برگزار شد.

 خانم فدایی کارشناس مسائل فرهنگی اعتقادی در این نشست گفت: هیچ قیام و نهضتی مثل نهضت حسینی زنده و جاوید نمانده و به رغم همه تلاش های دشمن در طول تاریخ برای محو فرهنگ عاشورا با وجود اینکه 14 قرن از آن حماسه خونین می گذرد هنوز فراموش نشده است.

وی افزود: آگاهی از راز و رمز حماسه کربلا  و شناخت دقیق فرهنگ عاشورا برای همه شیعیان و پیروان آن حضرت لازم و ضروری است و نه تنها شناخت تاریخی واقعه عاشورا کافی نیست، بلکه باید به فلسفه و علت آن نیز پرداخت.

فدایی در ادامه عنوان کرد: عبرت های عاشورا را باید از دل خطابه ها و سخنرانی های قبل و بعد از آن استخراج کرد.  با توجه به خطابه ها و سخنرانی های امام حسین (علیه السلام ) از ابتدای حرکت تا پایان واقعه کربلا، مهمترین علل قیام آن حضرت را می توان در چند موضوع خلاصه کرد؛ اول احیای دین خدا دوم ظلم ستیزی و طاغوت زدایی، سوم اصلاح امور امت و چهارمین و مهمترین موضوع نیز احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

این کارشناس مسایل فرهنگی و اعتقادی در ادامه سخنانش گفت: امام حسین علیه السلام در نامه خود به برادرش محمد حنفیه، امر به معروف و نهی از منکر را اصلی ترین علت قیام خود عنوان نموده و در بیانات دیگر سکوت در مقابل منکر و تقبیح نکردن آن را عین منکر دانسته اند و فرد ترک کننده این فریضه بزرگ الهی را شریک جرم و همسو با عاملان منکر معرفی نموده اند.

وی، تصریح کرد: این امر بیانگر این موضوع است که اگر ما می خواهیم راه امام حسین علیه السلام را ادامه بدهیم باید در جهت احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین در جهت ظلم ستیزی گام برداریم.

ارسال نظرات