مصطفی ایلام
مسئول بسیج رسانه سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
مسئول بسیج رسانه سپاه ایلام گفت: از ۱۳ مهرماه جاری تاکنون ۴۳ هزار و ۲۰۰ زائر از خدمات درمانی رایگان پایگاه های سپاه استان ایلام مستقر در مرز مهران بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۱۸۴۰۷۵
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ غلامرضا علیمحمدی  در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: مجتمع درمانی سپاه در میدان اربعین در پایانه مرزی مهران مستقر شده و با یک بیمارستان صحرایی با گسترش سه واحد جراحی، رادیولوژی، اورژانس، دندانپزشکی، اطفال، زنان به زائران خدمات رایگان ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه این مجتمع با ۱۹۰ کادر درمانی، ۱۰ پزشک متخصص و ۱۰ اتوبوس اورژانس کار خدمات رسانی را به زائران اربعین حسینی انجام میدهند، افزود: روزانه بین چهار تا پنج هزار خدمت درمانی به زائران ارائه می شود و چهار دستگاه آمبولانس نیز برای اعزام مصدومان در این مجتمع مستقر است.

مسئول بسیج رسانه سپاه ایلام با بیان اینکه خدمت رسانی درمانی به زائران تا بعد از اربعین ادامه دارد، اضافه کرد: در کنار این مجتمع یک واحد با عنوان جنگ نوین خدمات بیولوژیکی، شیمیایی و میکروبی برای ارائه خدمات احتمالی نیز مستقر است.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می‌شوند.

ارسال نظرات