یادداشت

«راهپیمایی اربعین» جبهه وحدت جهان اسلام علیه غرب است

«راهپیمایی اربعین» جبهه وحدت جهان اسلام علیه غرب است
کد خبر: ۹۱۸۴۰۲۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛  رسول حسنی؛ جهان اسلام برای پیشرفت و رهایی از جبهه جهان سلطه ناگزیر به حفظ وحدت در عمل و گفتار هستند. اگر جبهه استکبار بیشترین تمرکز خود را بر منطقه شرق آسیا گذاشته و مدام با آتش‌افروزی سعی در ایجاد تفرقه دارد و به هر حیله و مکری قصد دارد تا کشورهای اسلامی را تجزیه کند هدفی جز این ندارد که جامعه اسلامی را روزبه‌روز ضعیف‌تر کند. کوچک کردن کشورهای اسلامی قطعاً توان نظامی و سیاسی آنها را ضعیف خواهد کرد و برای بقا نیازمند جبهه مقابل می‌شوند.

بر همین اساس آمریکا و متحدانش هیچ‌گاه دست از منطقه وسیع و مهم شرق آسیا برنخواهند داشت و به هر بهانه واهی آتش جنگ در این منطقه را شعله‌ور نگه می‌دارند. جهان اسلام برای مقابله برای توفق در چنین وضعیتی باید وحدت کلمه را در خود نهادینه کنند. هر چقدر کشورهای اسلامی با هم انسجام داشته باشند جهان سلطه در پیشبرد سیاست‌های خود با شکست مواجه خواهند شد.

نبود وحدت رویه و کلمه سبب بروز جنگ‌های خانمان‌براندازی است که نتیجه آن کشتار مسلمانان به دست یکدیگر و ویرانی شهرهایشان است و در این میان این غرب است که با فروش تسلیحات و دادن وام‌های کلان و صدور کالاهای خود به سود می‌رسد. فرصت جنگ در کشورهای اسلامی، برای غرب زمانی طلایی برای رشد و پیشرفت است. بعد از ختم جنگ کشورهای اسلامی باید همه توان خود را صرف سازندگی و جبران عقب‌ماندگی کنند.

غرب با تسلط بر قدرت بالقوه جهان اسلام اجازه یکپارچگی آن را نخواهند داد، مهم‌ترین و کاراترین اسلحه‌ای که غرب را در اعمال سیاست‌هایش با شکست مواجه می‌کند، ایجاد و حفظ وحدت است. یکی از مظاهر این امر، حضور حداکثری «راه‌پیمایی اربعین» است. این حرکت عظیم را باید تنها جلوه اتحاد مردمی جهان اسلام دانست که جبهه غرب را در موضع ضعف قرار داده است. بایکوت کردن چنین حادثه عظیمی که هرسال باشکوه‌تر برگزار می‌شود نشان از عمق قدرت این حماسه عظیم دارد که آمریکا را به وحشت انداخته است.

روشنفکرانی که با ادعای مسلمانی و الصاق خود به جهان اسلام با اظهارات خود سعی دارند حماسه «راه‌پیمایی اربعین» کم‌اهمیت جلوه دهند آب در آسیاب دشمن ریخته‌اند. اگر این روشنفکران و هم‌نظران آنها کاری صورت ندهند صرف همین گفتن‌ها به جامعه اسلامی ضربه می‌زنند که البته شرکت در راه‌پیمایی اربعین این اظهارنظرها را خنثی و بی‌اثر خواهد کرد. در این راه‌پیمایی دشمن‌شکن با شعار واحد «الحسین یجمعنا»، وحدت جهان اسلام تقویت می‌شود. هیچ نیرویی نیز نمی‌تواند این صف پولادین را از هم بپاشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص و دیدار مسئولان نظام و میهمانان بیست‌و‌هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در 19 دی 1393 فرمودند:

«اگر ملت‌های کشورهای اسلامی در جهت‌گیری‌های کلی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقی و تعالی خواهد رسید؛ همین دیده شدن در کنار هم تأثیر دارد. اینکه رؤسا یا روشنفکران کشورهای اسلامی علیه یکدیگر حرف بزنند به دشمن امید می‌دهد. همین‌قدر که ما ولو در اظهاراتمان کنار یکدیگر قرار بگیریم، عظمت می‌بخشد به دنیای اسلام. هر جا نمونه‌هایی از این اجتماع را مشاهده کردیم، دیدیم انعکاس آن در دنیا که مایه‌ شرف و آبروی اسلام و مسلمین شد؛ اگر ما با هم باشیم، ـ سنی و شیعه - نسبت به یکدیگر سوءظن نداشته باشند، به یکدیگر اهانت نکنند، ببینید چه عزتی برای اسلام درست خواهد شد!»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار