پذیرایی ۷۰۰۰ نفر در روز موکب نورالزهرا گیلان در کربلای معلا

طبق پیش‌بینی‌ها موکب نورالزهرا گیلان قرار است از هفت هزار زائر اربعین حسینی در روز پذیرایی کند درحالی‌که تمرکز این موکب در امسال بیشتر فرهنگی و تبلیغی است.
کد خبر: ۹۱۸۳۵۸۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مسؤول موکب نورالزهرا (س) گیلان در کربلای معلا در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی بسیج به این شهر مقدس با اشاره به خدمات موکب اظهار داشت: از ۲۷ محرم تاکنون روزانه از چهار هزار زائر پذیرایی کرده و آن‌ها را اسکان داده است و پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال جاری این تعداد روزانه به هفت هزار نفر افزایش پیدا کند.

مجید ذاتی اطعام زائرین، خدمات پزشکی، کفاشی، آرایشگری، جوشکاری، تعمیر کالسکه و ویلچر را ازجمله خدمات این موکب برشمرد و افزود: این موکب پذیرایی از زائرین همایش جهانی اربعین حسینی را از دهم صفر ماه آغاز کرده و تا سه روز پس اربعین نیز ادامه دارد.

گفته‌شده مانور اصلی موکب نورالزهرا در ایام اربعین بیشتر فرهنگی است و خدماتی شامل بخش رسانه و عقیدتی در آن ارائه می‌شود و روحانیانی که به زبان‌های مختلف مسلطت هستند، جهت پاسخ به شبهات و مسائل دینی در آن حضور دارند.

به گزارش بسیج، موکب نور الزهرا خدمات خود را از سال ۹۰ با اسکان ۳۱۴ نفر آغاز کرده و در اربعین ۹۷ این تعداد اسکان روزانه پنج هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات