استاندار چهارمحال و بختیاری خبرداد:

درخواست تغییر محل آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به درخواست تغییر محل جغرافیایی آبگیر طرح ملی آبرسانی بن به بروجن، برخوردقانونی باتخریب کنندگان آبگیر را خواستار شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۴۴۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در پی تخریب غیرقانونی آبگیر طرح آبرسانی بن به بروجن از سوی جمعی از افرادی در استان همجوار در روز گذشته، مهندس اقبال عباسی، تغییر محل جغرافیایی آبگیر این طرح را خواستار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: طرح آبرسانی بن به بروجن از مهمترین طرح های این استان که مصوبه دو دولت را دارد و هم اینک دارای حدود ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی است.

این مقام مسئول ادامه داد: از آنجا که محل آبگیر این طرح در منطقه جغرافیایی استان هم جوار قرار دارد؛ تاکنون سنگ‌اندازی های بسیاری برای پیشبرد این طرح شکل گرفته و امروز نیز تعدادی از افراد به ظاهر کشاورز با لودر اقدام به تخریب این آبگیر و پر کردن کانال‌های آن کردند.

عباسی تصریح کرد: این اقدام غیرقانونی استان همجوار سبب شد تا تغییر محل جغرافیایی این طرح را از وزیر نیرو خواستار شویم تا این طرح برای همیشه از سنگ‌اندازی و تخریب مصون بماند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح آبرسانی بن به بروجن برای این استان یک طرح حیاتی به شمار می‌رود؛ خاطرنشان کرد: این طرح با تاکید وزیر نیرو و اهتمام دولت به بهره‌برداری می‎رسد و هرکس خلاف این موضوع را بیان کند؛ تفرقه‌افکن است.

اقبال عباسی از مسئولان کشوری درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر با مسببان این اقدام خرابکارانه برخورد قانونی انجام گیرد.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی طرح انتقال آب بِن – بروجن در دولت نهم آغاز شد؛ ولی هنوز به پایان نرسیده است.

طرح انتقال آب بِن به بروجن به طول 115کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده رود به عنوان بزرگترین رودخانه فلات مرکزی ایران، تا شرق استان 13شهر و 11روستا با جمعیتی بالغ بر 500هزار نفر را پوشش می دهد؛ این طرح تمام مراحل قانونی و مجوزهای لازم را دریافت کرده است و در سال 71میلیون متر مکعب آب برای مصارف آشامیدنی ساکنان شرق استان منتقل می کند.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور است و سال هاست که بر سر آب این استان با استان همجوار اختلاف هایی وجود دارد و پیش از این سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش های مجلس مخالفت خود را با اجرای برخی از طرح های انتقال آب اعلام کرده اند؛ ولی تاکنون ۱۰ طرح انتقال آب از منابع آبی استان به فلات مرکزی اجرا شده یا در حال اجراست.

ارسال نظرات