خبرهای داغ:
مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان همدان:

اجرای پروژه انتقال آب صادقولو از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند

مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اجرای پروژه انتقال آب صادقولو از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۹۱۸۱۱۱۷
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳

اجرای پروژه انتقال آب صادقولو از هدر رفت آب جلوگیری می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی نادری در بازدید از پروژه انتقال آب کشاورزی روستای صادق‌لو اظهار داشت: محور کار ۴۰۰ متر جدول کشی است که ۱۶۰ متر آن انجام شده و ۱۴۰ متر باقی مانده است.

وی گفت: این کار با مشارکت مردم روستا و قرارگاه انجام شد که ۱۲ میلیون تومان کمک مردم و ۳۸ میلیون تومان نیز از سوی قرارگاه بود و تمام خرید مصالح با قرارگاه است که این کار با ۵۰ میلیون تومان هزینه انجام می‌شود و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ۴۰ درصد آن ظرف ۱۲ روز آینده تکمیل می‌شود.

مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: با این کار هدایت و مدیریت آب صورت گرفته و هدر رفت آب کم می‌شود.

وی ادامه داد: ما به دو دلیل در هر پروژه‌ای از مردم کمک می‌گیریم یکی اینکه مردم در کار شریک باشند و با هزینه‌ای که می‌کنند قدر پروژه را بدانند و در حفظ و نگهداری پروژه‌ها در آینده کوشا باشند.

مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به پروژه بندخاکی روستای زاغ لبچهنیز عنوان کرد:این بند خاکی ۵ هزار مترمکعب خاکریز دارد و اجرای این پروژه ۳۰  روز طول کشید.

وی با بیان اینکه در پشت بند ۱۰ هزار متر مکعب آب جا می‌گیرد، گفت: علت اصلی احداث  بند خاکی جمع‌آوری آب‌های سطحی در بارندگی‌های فصلی است.

نادری با اشاره به هزینه‌کرد ۶۰۰ میلیون ریال برای این پروژه تصریح کرد: میزان بودجه‌ای که برای این پروژه در نظر گرفته شده میزان مشارکت عمومی مردم روستا و قرارگاه بود و هر دو طرف ۵۰ درصد کار را اجرا کردند و دستگاه‌های دولتی دخالتی نداشتند.

وی با بیان اینکه این پروژه طی یک ماه انجام شد، گفت: کاربرد این آب بند برای تأمین آب کشاورزی و شیلات بوده که دو بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص انتقال آب شرب که توسط لوله پلی اتیلن انجام شده است، بیان کرد: این کانال انتقال آب کشاورزی ۵۰ میلیون تومان هزینه برده که ۵۰ درصد آن توسط مردم روستا و مابقی توسط قرارگاه انجام شده است که به صورت یک ماهه به اتمام رسیده است.

وی در مورد پروژه مخزن آب شرب روستای ینگیجه عنوان کرد: ینگیجه پرجمعیت‎ترین روستای پیشخور است که ۶۰۰ نفر جمعیت دارد و بدون تغییر جمعیت بالغ بر ۲۵۰  خانوار دارد.

نادری گفت: اعتبار این مخزن ۲۰۰  میلیون تومان است که۵۰ درصد آن توسط آبفار شهرستان فامنین و مابقی توسط قرارگاه تأمین شده است.

وی با بیان اینکه مخزن ۲۰۰ متر مکعب آب را ذخیره می کند، ابراز داشت: اعتبار لایروبی قنات ۸ میلیون تومان است که توسط روستا به صورت یدی و کارگری انجام شده و مابقی که بالغ بر ۵۴ میلیون تومان است توسط قرارگاه انجام شده که کل هزینه ۶۲  میلیون تومان شده است.

مسئول زیرساخت و عمران قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه آب در کشاورزی روستا تحول خوبی به بار آورده است، تصریح کرد: با توجه به این امر تعدادی از افرادی که مهاجرت کرده بودند برگشته‌اند.

وی در بازدید از مدرسه دو کلاسه(الحاقی) دبستان دخترانه ام البنین، اظهار داشت: این دو کلاس ۱۰۵ مترمربع مساحت دارد که ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است که به زودی ساخت این دو کلاس به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات