برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در مدرسه جنت فارسان

رزمایش پدافند غیر عامل با هدف آشنایی دانش آموزان با نحوه مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی و غیر طبیعی به منظور کاهش میزان خسارات، در هنرستان جنت شهر فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۰۳۲۴
|
۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، رزمایش پدافند غیر عامل با هدف آشنایی دانش آموزان با بلایای طبیعی و همچنین نحوه صحیح مقابله با آسیب های غیر طبیعی نظیر جنگ و ...  به منظور کاهش میزان خسارات جانی و مالی با حضور مسئولین سپاه و اداره آموزش و پرورش در محل مدرسه جنت فارسان برگزار گردید.

در این برنامه دانش آموزان توسط نیروهای هلال احمر آموزش داده شده و در پایان بصورت عملی توجیه شدند.

سرهنگ پاسدار  حمید یزدانی در خصوص این برنامه گفت: در زمانی که اتفاقی ناگوار نظیر بلایای طبیعی اتفاق می افتد و یا در شرایط جنگ پدافند غیر عامل اهمیت خود را به خوبی پدیدار می کند و آنجاست که می فهمیم اگر دز قبل از وقوع حادثه خوب آموزش می دادیم اینجا می توانستیم خوب نتیجه بگیریم و میزات تلفات و خسارات را به حداقل برسانیم.

فرمانده سپاه فارسان افزود: اقدامات دفاع غير عامل شامل اصول اساسي و ملاحظاتي است كه در اغلب كشورهايي جهان، اين اصول و ملاحظات با كمي اختلاف پذيرفته شده اند،  ولي شيوه به كارگيري آنها ابتكاري، هنرمندانه و خردمندانه است نه اينكه كليشه‌اي باشد. به همين دليل وسعت هر اصل به خلاقيت‌هاي فكري بشر و شرايط زمان و مكان بستگي دارد و بعضا حد و مرزي براي اين اصول نمي‌توان تعيين كرد و لذا در حد غير قابل تصوري در نحوه بكارگيري اصول دفاع غير عامل تنوع وجود دارد.

 یزدانی عنوان کرد: سپاه ناحیه فارسان قصد دارد تا با کمک سازمان هلال احمر فارسان دانش آموزان را هرچه بیشتر با پدافند غیر عامل آشنا کند تا در مواقع لزوم کشور عزیزمان ایران که دائما نیز از سوی دشمنان در حال تهدید است کمترین خسارت را ببیند.

ارسال نظرات