مراسم بزرگداشت روز سرباز در بوشهر برگزار شد

جشنواره استانی حضرت علی اکبر علیه السلام و مراسم بزرگداشت روز سرباز با حضور سربازان وظیفه نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بندر بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۷۲۵۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور حماسه آفرینی ها و رشادت های جوانان غیرتمند این مرز و بوم است.

مراسم بزرگداشت روز سرباز در بوشهر برگزار شد

سردار علی رزمجو اظهار کرد: دفاع ملت ایران از تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی ایران آن هم در شرایطی که اغلب کشورها از دشمن حمایت می کردند این درس را به جهانیان آموخت که با حداقل امکانات می توان در برابر قدرت های بزرگ ایستادگی کرد.

وی با اشاره به خدمات سربازان وظیفه در نیروهای مسلح کشور خاطرنشان کرد: سربازان وظیفه نه تنها در زمان جنگ بلکه در زمان صلح هم برای دفاع از تمامیت سرزمینی تلاش می کنند که این مسئله موجب افزایش توان بازدارندگی وشده و از جنگ جلوگیری می کند.

فرمانده سپاه استان بوشهر تأکید کرد: خدمت مقدس سربازی در نظام جمهوری اسلامی، جوان را به دفاع از شخصیت خود و تمامیت سرزمینی کشور وامی دارد و باعث می شود استعدادهایی که درون یک جوان راکد مانده و ذخیره شده اند به حرکت درآمده و به صورت توانایی ها، قابلیت ها و استعدادهای عملی ظهور و بروز پیدا کند.

سردار رزمجو اذعان کرد: دوران سربازی زمینه و فرصتی برای رشد یک جوان بوده و در این دوران، اراده، فکر و عقل یک جوان تقویت شده و پدیده نوسازی شخصیت یک سرباز نیز در این چنین شرایطی رقم می خورد.

وی در ادامه با اشاره به نقش سربازان در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: سربازان وظیفه در دوران هشت سال دفاع مقدس با شرکت در عملیات های مختلف، با نثار جان و خون خود برای دنیا و آخرت خود سرمایه گذاری کردند و به همین خاطر است که نقش آن ها در تاریخ تابناک دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام در این مراسم به سربازان این سپاه 48 ساعت مرخصی تشویقی و به فرماندهان سایر نیروهای مسلح مستقر در استان نیز پیشنهاد 48 ساعت مرخصی تشویقی برای سربازان به مناسبت روز سرباز داد.

در این مراسم از کتاب صوتی «نشان شجاعت» مجموع 118 خاطره رزمندگان استان بوشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس به همین مناسبت رونمایی شد.

همچنین از تعدادی از خانواده های شهدای سرباز، سربازان نمونه و کارکنان نمونه منابع سرباز نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این مراسم به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام صادق علیه السلام و با همکاری اداره منابع سرباز این سپاه برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار