فرمانده ناحیه مقاومت کوهرنگ:

قیام 17شهریور تکرار عاشورا در میدان شهداء تهران بود

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کوهرنگ گفت: ۱۷ شهریور ۵۷ پرتوافکنی قدرت ایمان قبل از پیروزی انقلاب بوده است که ملت مجاهد ایران در همه آن ها پیروزمندانه در سرکوبی ستمکاران، با مشق از قیام کربلا قیام نمودند.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۰۰
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده ناحیه کوهرنگ در گفتگو با خبرنگاربسیج، بذر پیروزی انقلاب اسلامی را در قیام عاشورا دانست و اظهارداشت: قیام 17شهریور57 نمونه ای از این بذرها است که ملت مظلوم ایران درمقابل ظلم و استبداد به میدان آمدند.


وی ، عامل اصلی حرکت مردم در واقعه خونین ۱۷ شهریور ۵۷ به عنوان یکی دیگر از نقاط عطف مبارزه ملت ایران را نیز در قیام حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) دانست.


سرهنگ پاسدار عزیز موسایی، باتوجه به پیام امام خمینی(ره) در سالگرد فاجعه17 شهریور که فرمودند" ۱۷ شهریور، مکرر عاشورا و میدان شهدا، مکرر کربلا و شهدای ما، مکرر شهدای کربلا و مخالفان ملت ما، مکرر یزید و وابستگان او هستند"اظهارداشت: می توان درمنظومه ی فکری حضرت امام(ره)، نقش حضرت اباعبدالله(علیه السلام) در مبارزات ملت ایران را در سطح "رهبری" انقلاب نیز جستجو کرد.


موسایی همچنین اضافه کرد: مرور مراحل مبارزه ملت ایران از آغازین مراحل تا پیروزی در بهمن ماه ۵۷ نشان می دهد امام(ره) از آغازین روزهای مبارزه تا بهمن ۵۷، مهم ترین عامل پیروزی را تاسی عمیق ملت ایران به قیام عاشورای سال ۶۱ هجری و ولایتمداری می داند. الگوپذیری پیروزمندانه ای که می توان آن را در فرآیند مبارزه، فرآیند نظام سازی، مدل ایجاد وحدت و سایر ابعاد انقلاب جستجو نمود.

فرمانده ناحیه مقاومت کوهرنگ در ادامه تاکیدکرد: ۱۷ شهریور ۵۷ از ایام الله است که ملت شریف ایران، یاد آن را زنده نگه می دارد.

وی گفت: ملت ما اکنون به شهادت و فداکاری خوگرفته است و از هیچ دشمنی و هیچ قدرتی و هیچ توطئه ای هراس نداردو فداکاری های ملت سلحشور در راه اسلام و دیوسیرتی دژخیمان رژیم شاهنشاهی در این روز و ایامی نظیر آن، درس بسیار ارزنده ای از فداکاری وولایتمداری هاست که ملت مظلوم سلحشور و رژیم جنایتکار پهلوی را در طول تاریخ معرفی نموده است تا نسل های آینده ببینند این جمهوری اسلامی با چه جان نثاری ها و از خودگذشتگی ها به دست آمده است تا ان شاءالله آنان نیز با شهامت و شجاعت و ایثار ولایت مداری، این هدیه بزرگ الهی را حفظ نمایند.

ارسال نظرات