فعالیت گروه جهادی بلاغ المبین در مناطق محروم بام ایران

گروه جهادی تبلیغی بلاغ المبین به مدت هشت روز در مناطق محروم بازفت و شهرستان اندیکا مشغول به فعالیت تبلیغی و جهادی است.
کد خبر: ۹۱۷۰۹۹۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام حسن مرادی با اعلام این خبر گفت: این گروه جهادی متشکل از جمعی از طلاب استان قم و تهران است که از سال 1383 در منطقه بازفت و اندیکا واقع در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت تبلیغی و جهادی هستند.

حجت الاسلام مرادی افزود: این اعضا در مناسبت های مختلفی همچون ماه محرم، صفر و ایام فاطمیه درمناطق محرومی که اشاره شد حاضر می شوند و یک سری اقدامات فرهنگی، تبلیغی و جهادی را برای مردم آن منطقه انجام می دهند.

مسئول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین ادامه داد: این سفر پنجاهمین سفر این گروه تبلیغی، جهادی به استان چهارمحال و بختیاری است و اعضای شرکت کننده در این اردوی جهادی 110 نفر هستند که در طول 10 روز ماه محرم مشغول به فعالیت هستند.

وی فعالیت های انجام شده توسط این گروه تبلیغی، جهادی را تعمیر و رنگ آمیزی سه مدرسه 6 کلاسه توسط طلاب پایه های 1 و 2 ، برگزاری مراسم روضه و سخنرانی در 60 روستای محروم، راه اندازی ایستگاه صلواتی در دو نقطه از منطقه، فعالیت های محیط زیستی در تفرجگاه های منطقه بازفت و گردنه چری دانست و افزود: یک گروه سرود و یک گروه تعزیه خوانی هم در جمع ما حضور دارند که در نقاط مختلف به اجرای برنامه می پردازند .

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: طلابی داریم که در مناطق عشایری و با حاضر شدن در میان سیاه چادرها اقدام به اجرای برنامه روضه خوانی، سخنرانی و بیان احکام شرعی و مسئله می کنند.

مسئول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین با بیان اینکه 110 نفر اعضای گروه همه طلبه هستند، افزود: طلبه های پایه 1 و 2 که جوان تر هستند کارهای عمرانی را انجام می دهند و طلاب پایه های 5 به بالا هم کار های فرهنگی، تبلیغی را انجام می دهند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امسال اولین سالی است که اداره کل تبلیغات اسلامی میزبان این گروه تبلیغی، جهادی است، گفت: همه ساله قبل از شروع طرح یک همایش آموزشی  با عنوان طلیعه ی جهاد با هدف تشریح برنامه ها و آشنایی طلاب با منطقه برگزار می کنیم و امسال هم این همایش در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام مرادی، خاطر نشان کرد: سال های قبل این همایش در حوزه های نجف آباد یا مسجدسلیمان و یا مناطق دیگر برگزار می شد؛ اما امسال با رویکردی که سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به گروه های جهادی در پیش گرفته است ما در این اداره کل حاضر شدیم  و از این بابت از مدیر کل و تمام این مجموعه تشکر می کنیم.

ارسال نظرات