مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

ضرورت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب در محرم و صفر

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، فرصت ایام ماه محرم و صفر را برای گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب غنیمت دانست.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۷۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در نشست طلایه داران تبلیغ ماه محرم 1441 با تشکر از اعضای ستاد شورای تبلیغ استان گفت: از تمامی مبلغینی که در دهه اول محرم 1441 این استان را برای امر تبلیغ انتخاب کردند تقدیر و تشکر می کنم و امید است بتوانیم در این دهه میزبان خوبی برای شما باشیم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: امام صادق علیه السلام به نقل از امام علی علیه السلام فرمودند : هر کس بتواند یک نفر را به راه راست و راه الهی و خدایی بیاورید، از آن چه خورشید برآن تابیده است برای شما بهتر است .

وی ادامه داد: امام صادق در انتهای این روایت به این مسئله اشاره دارد که اگر کسی بعد از این موضوع به نزد شما آمد سرپرستی او با شماست و یکی از مشکلاتی که در حوزه ی تبلیغ ما مبلغین و روحانیون داریم، نبود امتداد تبلیغی است به این معنا که گاهی اوقات بعضی از عزیزان طلبه برما منت می گذارند و در یک منطقه تبلیغی، در یک مدت زمان مشخصی مشغول به امر مقدس تبلیغ می شوند و زحماتی را متحمل می شوند و وقتی آن منطقه را ترک می کنند این ارتباط و امتداد تبلیغی از بین می رود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، هیئت مذهبی را یکی از سرمایه های جدی ما در حوزه ی تبلیغ دانست و بیان کرد: نکته ی دومی که باید به آن اشاره کرد امتداد اجتماعی هیئت های مذهبی است، ولی ما آن را محدود به عزاداری و احیانا بعضی از ایام ولادت و شهادت ائمه کرده ایم، لکن از کاربرد های دیگر هیئت غفلت شده است.

حجت الاسلام دکتر طاهری افزود: مقام معظم رهبری 31 مرداد98 در دیداری که با جمع از همکاران ما داشتند به طور ویژه به مسئله خانواده اشاره کردند و خواستار در دستور کار قرار گرفتن مسئله ی خانواده شدند، امام خامنه ای در این دیدار فرمودند : به داد بقای خانواده برسید و از این جهت در گفتگو و هم اندیشی که انجام شد، عملیات محرم 1441 دو محور اساسی و رکن مهم دارد که یکی خانواده ی مقاوم و تحلیل حرکت اباعبدالله الحسین علیه السلام به همراه خانواده به سمت کربلاست .

وی ادامه داد: در امر خانواده و مسائل مرتبط با آن متأسفانه در استان آمار خوبی در دست نیست و مسئله ی حجاب و عفاف آن چنان که باید در جامعه مورد توجه قرار نمی گیرد.

حجت الاسلام طاهری گفت: دومین محور عملیات محرم 1441 ، مسئله ی بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی کردن آن در سطح جامعه است که انتظار می رود مبلغین اعزامی با تحلیل های خاص مفاهیم این بیانیه را به آحاد مردم انتقال دهند.

گفتنی است، همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم 1441 ظهر دیروز در مهدیه مصلی امام خمینی (ره) با حضور 350 مبلغ و مبلغه برگزار شد.

ارسال نظرات