کارشناس مسایل دینی:

قیام امام حسین علیه السلام دربرابر تباهی و فساد بود

حجت الاسلام والمسلمین داودی در مراسم سوگواری دهه اول محرم در شهرستان اردل گفت: قیام امام حسین علیه السلام دربرابر تباهی و فساد بود.
کد خبر: ۹۱۷۰۵۹۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم آئین عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و زیارت عاشورا در سپاه ناحیه اردل برگزارشد.

حجت الاسلام مرتضی داودی دراین مراسم با تسلیت فرارسیدن ماه حزن و ماتم آل الله، بیان داشت: محرم نخستین ماه از ماه‌های 12 گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است، که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.

وی افزود: شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب شریف مفاتیح الجنان بیان شده است.

حجت الاسلام داودی خاطرنشان کرد: محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است، که حوادث و وقایع فراوانی در ماه محرم رخ داده است.

وی در ادامه گفت: در ميان اهداف امام حسين عليه السلام از قيام در برابر يزيد، كه در لابلاى سخنان آن حضرت يافت مى شود، هيچ اشاره اى به مسائل قبيله اى نشده است. امام حسين عليه السلام اهداف خود را از قيام، مسائلى همچون؛ امر به معروف و نهى از منكر، اصلاح دين پيامبر صلى الله عليه وآله، عمل به سيره پيامبر صلى الله عليه وآله و حضرت على عليه السلام و سرانجام قيام در برابر فساد و تباهى مطرح مى كند.

این کارشناس مسایل دینی به نقل از امام صادق (علیه السلام ) اظهار کرد: امام ششم شیعیان فرموده اند:  زيارت امام حسين عليه السلام را ترک نکن و به دوستان و يارانت نيز همين را سفارش کن ! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زياد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نميرى مگر اینکه شهيد شوی.

ارسال نظرات