مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه زرند:

ماه محرم، ماه ترویج امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه زرند با تسلیت شهادت سرور وسالارشهیدان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) گفت: ماه محرم، ماه ترویج امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: ۹۱۷۰۵۰۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان حجت الاسلام محمد ایزدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه درناحیه زرند با تسلیت شهادت سرور وسالارشهیدان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) گفت: ماه محرم، ماه ترویج امر به معروف و نهی از منکر است وشکی نیست که هرگاه مردم با آثار عمیق اجتماعی این فریضه که یک نمونه آن جلوگیری از فساد‌های بزرگ اقتصادی و اختلاس‌ها است آشنا شوند از اقامه امر به معروف و نهی از منکر استقبال می‌کنند.

وی افزود: حرکت حماسی و شهادت‌طلبانه حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) با هدف امر به معروف و نهی از منکر انجام شد و از این نظر باید حماسه عاشورا را بزرگ‌ترین حرکت اصلاحی تاریخ اسلام و حتی بشریت به شمار آورد. آن حضرت، خود درباره انگیزه حرکتشان از مدینه به سمت کوفه که شاید در آن زمان با تبلیغ دستگاه حکومتی بنی‌امیه، یک حرکت طغیان‌گرانه معرفی می‌شد، می‌فرمایند: من از روی شرارت و مفسده یا برای فساد و ستمگری قیام نکردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدّم از وطن خروج کردم. قصد م. امربه معروف و نهی از منکر به سیره و روش جدّم و پدرم علی بن ابیطالب است عمل کنم.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند یادآور شد: ماه محرم و بخصوص هفته اول این ماه را باید ماه اقامه امر به معروف و نهی از منکر دانست واین فریضه امر به معروف و نهی از منکر به چهار شرط اصلی اشاره می‌شود: اول:آگاهی نهی‌کننده و تشخیص او درباره معروف و منکردوم: احتمال تأثیر در فرد نهی‌شونده سوم: استمرار و اصرار مخاطب بر ترک معروف یا ارتکاب منکر به این معنا که ارتکاب منکر یا ترک معروف، همیشگی باشد. وچهارم: بر اصل نهی، مفسده‌ای مترتب نباشد؛ یعنی اگر در صورت نهی، ضرری متوجه نهی‌کننده یا شخصی دیگر شود، واجب نیست ومهم‌ترین نوع امر به معروف که بیشتر مورد بحث در جامعه امروزی است، امر به معروف ونهی از منکر زبانی است. نوع دیگری از امر به معروف و نهی از منکر هم هست که جزو وظایف حاکمیت اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در جامعه مدرن امروز، ضروری است با بهره‌گیری از فقه پویا و کمک علمای اسلامی، بررسی گام‌های اشتباه پیشین و اصلاح روش‌ها، مخاطب‌شناسی، بهره‌گیری از توانایی فوق‌العاده رسانه‌های نوین و ابزار‌های ارتباطی به تعریف تازه‌تری از نحوه ورود به عرصه امر به معروف و نهی از منکر برسیم و شکی نیست که هرگاه مردم با آثار عمیق اجتماعی این فریضه که یک نمونه آن جلوگیری از فساد‌های بزرگ اقتصادی و اختلاس‌ها است، آشنا شوند از اقامه امر به معروف و نهی از منکر استقبال می‌کنند و درمی‌یابند که این فریضه الهی چه آثار بزرگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد داشت. در چنین شرایطی تبلیغات سوء و سم‌پاشی‌های رسانه‌های معاند بیگانه و به عنوان مثال تبلیغات برای حرکت موهنی نیز هرگز ره به جایی نخواهد برد

محمد ایزدی در پایان سخنان خود از برگزاری مراسم عزاداری وسوگواری سرور وسالارشهیدان حضرت حسین بن علی (علیه السلام) در حسینیه ثارالله سپاه زرند خبر داد وافزود:مراسم دهه اول محرم همزمان با نماز مغرب وعشاء به مدت ۱۰ شب وبا سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی استاد حوزه ودانشگاه ومسئول تعلیم وتربیت سپاه ثارالله استان کرمان برگزار ویکی از مباحث این مبلغ دینی در یکی از شب‌های دهه ماه محرم در حسینیه ثارالله، بحث امر به معروف ونهی از منکر واجب فراموش شده خواهد بود. واز همه اراتمندان به خاندان عصمت وطهارت (علیهم السلام) دعوت بعمل می‌آید.
 
ارسال نظرات