فرمانده سپاه زرند

طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است

سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت : طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است
کد خبر: ۹۱۶۹۹۰۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است
سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه شهرستان زرند گفت: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است ودر این راستا برای هر مدرسه سه مربی معرفی شده که از آبان ماه گذشته در مدارس حضور و مسجدمحوری ویژگی دیگر این طرح است، درواقع این طرح از مسجد آغاز شده و به مسجد ختم می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان:سرهنگ پاسدار اکبر کردی فرمانده سپاه زرند با مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج به جزئیات این طرح پرداخت وگفت: در هر مدرسه مربی یک روحانی است که امام جماعت مدرسه است و افرادی که از مراحل توجیه، گزینش و آموزش گذشته‌اند، هر کدام سرگروه یک پایه از مدرسه می‌شوند. در سه ماهه اول این سه نفر با نظارت مربی برای دوستی و انس و الفت با دانش‌آموزان ارتباط‌گیری می‌کنند. در سه ماهه دوم از هر کلاس دو دانش‌آموز که جزو ۱۰ نفر برتر علمی کلاس، اهل آن محل و دارای خانواده سالم هستند، شناسایی می‌شوند. این افراد هسته کار تربیتی مدرسه هستند و اولین حلقه صالحین مدرسه را تشکیل می‌دهند.

وی افزود:طرح شهید بهنام محمدی برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی باشند: این افراد، باید عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی و آگاه و کارآمد و توانمند باشد. تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلندهمتانه باشد. برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند موجب ساخت محله اسلامی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان زرند یادآور شد: طرح شهید بهنام محمدی اساسی‌ترین طرح اعتلای بسیج و مربی محور است، در این راستا برای هر مدرسه سه مربی معرفی شده که از آبان ماه گذشته در مدارس حضور پیدا کردند؛ و مسجدمحوری ویژگی دیگر این طرح است، درواقع این طرح از مسجد آغاز شده و به مسجد ختم می‌شود و در مدارس متوسطه اول دختران و پسران در شهرستان زرند در حال اجرا است ومهمترین بحثی که در این طرح قرار دارد، نزدیک کردن سه نهاد خانواده، مسجد و مدرسه در این طرح مدنظر است ودر جهت اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و راهکاری تعمیق و تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان، انس هرچه بیشتر دانش آموزان و خانواده‌هایشان با مساجد است و اکنون بیشتر نمازگزاران مساجد افراد مسن هستند و قرار است در طی این طرح نوجوانان نیز به طور چشمگیر در مساجد حضور داشته باشند و توجه به نماز به عنوان ستون دین مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان سخنان خود گفت:: این اردوی تفریحی-مهارتی دارای اهدافی است و با اجرای بازی‌ها و مسابقات استعداد‌ها شکوفا شده و دانش آموزان به خودباوری می‌رسند و مربی نیز ویژگی‌ها و روحیات دانش آموز را شناسایی می‌کند. ودیگر اهداف این چنین اردوها، تقویت مسئولیت پذیری، ارتقای تعامل اجتماعی، الگوگیری از الگو‌های ارزشی، صمیمیت میان دانش آموز و مربیان، مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق الگو دهی و معرفی جلوه‌های عینی ایثار و مقاومت نیز ویژگی‌ها و اهداف این طرح را تشکیل می‌دهند و استعداد‌ها شناسایی خواهد شد، برگزاری مسابقات علمی، طرح کتابخوانی، اردو‌های یک روزه، استقرار روحانی در مدارس، گروه سرود با محوریت سرود‌های انقلابی، مذهبی و بصیرتی، دسته عزاداری از مدرسه به مسجد، ساعات مطالعه درسی در مساجد، هیئت عزاداری، دسته شادی از مدرسه به مسجد از جمله برنامه‌های این طرح طی سال تحصیلی جاری است. وما اگر پس از شش سال ۲۰ درصد دانش آموزان جذب مسجد شود به هدف مورد نظر دست پیدا کرده‌ایم وانشاء الله بتوانیم با اجرای مطلوب این طرح تدابیر امام خامنه‌ای (مدظله العالی) راپیاده نمائیم.

                                                                                                                                                                خبرنگار:حسین بخشی
ارسال نظرات