فرماندار زاهدان خبر داد:

بهره برداری از 141 پروژه در هفته دولت جاری

فرماندار زاهدان گفت: به مناسبت هفته دولت، 141 پروژه در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۷۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، ابوذر مهدی نخعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در طی هفته دولت جاری، 141 پروژه کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر 68 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه ها، برای بیش از 5 هزار و 400 نفر اشتغال پایدار در بخش های مختلف بهداشت و درمان، آموزش، خدمات و غیره ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در طی این هفته؛ ۴۳ پروژه کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی و اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

این مسئول گاز رسانی و ساماندهی حاشیه شهر را دو پروژه اولویت دار  مهم زاهدان عنوان و بیان کرد: روز گذشته به مناسبت هفته دولت، گاز شهری 181 واحد شهرک صنعتی زاهدان اتصال پیدا کرد.

فرماندار زاهدان با بیان این مطلب که گازرسانی در این شهرستان امسال در مقایسه با ۲ سال پیش بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ها بر این است که این پروژه مهم و ملی تا یک سال و نیم دیگر به اتمام برسد.

نخعی با اشاره به اینکه سه استان خراسان رضوی، همدان و سمنان به عنوان استان‌های معین گازرسانی در شهر زاهدان از اول امسال حاضر و مشغول به فعالیت می باشند، تصریح کرد: هزار و ۳۸۰ کیلومتر شبکه تغذیه توزیع در سطح شهر زاهدان وجود دارد که ۷۳۰ کیلومتر آن در حدود ۵۳ درصد انجام شده و براین اساس ۲۴ هزار و ۹۶۱ انشعاب گاز به مردم این شهر واگذار و ۱۳ هزار و ۸۴۳ علمک گاز نیز نصب شده و مابقی علمک ها نیز در سریعترین زمان ممکن نصب خواهد شد.

نخعی به مشکل حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اشاره و ادامه داد: ۹ محله حاشیه‌نشین و دارای بافت ناکارآمد در شهر زاهدان شناسایی شده که کار خدمات و ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر زاهدان اختصاص یافته که ۲۰۰ میلیارد تومان آن به صورت وام بلاعوض و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر برای احیای زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی هزینه خواهد شد.

 

ارسال نظرات