نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

پایگاهی بهتر از مسجد برای گسترش انقلاب وجود ندارد/کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت مساجد مورد استفاده قرار می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی، مسجد را خواستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: همان طور که انقلاب از مسجد شکل گرفت، گسترش انقلاب نیز باید در مسجد شکل بگیرد زیرا هیچ پایگاهی بهتر از مسجد برای گسترش انقلاب وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۱۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین دکتر « محمد عبادی » در همایش بزرگداشت روز جهانی مسجد و آیین اختتامیه دومین جشنواره آوای مسجد در حسینیه عاشقان ثارالله ضمن تبریک روز جهانی مسجد به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، از جوانان عضو کانون های مساجد به عنوان نقش آفرینان گام دوم انقلاب نام برد و با اشاره به اجرای سرود بسیار زیبای کانون ها، اظهار کرد: امروز شما گوشه ای از توانمندی های خود را در معرض دید کسانی قرار دادید که چشم امید به مسجد دارند.

 

وی در ادامه به تشریح ویژگی های دوران نوجوانی و جوانی پرداخت و از مقایسه نسلی با نسل دیگر به عنوان رفتاری نادرست و غلط یاد کرد و افزود: برخی بر این باورند که نسل های گذشته از نسل کنونی بهترند و عده ای نیز معتقدند که نسل امروز به مراتب از نسل های گذشته برتری دارند در حالی که هر دوی این نظریات غلط است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه هر نسلی را باید با خصوصیات همان نسل سنجید، تصریح کرد: نمی توان نسل گذشته را با ویژگی های امروز و نسل امروز را با شرایط گذشته سنجید و محک زد بلکه باید هر نسلی با وضعیت خودش سنجیده شود.

 

وی با اذعان به اینکه نسل امروز، نسل بالنده ای است، گفت: نسل گام دوم انقلاب، نسلی سرزنده است و خودش را برای ماموریت های بزرگ آماده کرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبادی از تحقق آرمان جهانی اسلام به عنوان ماموریت نوجوانان و جوانان امروز یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان می فرمایند که خود را برای ماموریتی بزرگ آماده کنید.

 

وی خاطرنشان کرد: نهالی که با پیروزی انقلاب کاشته و با خون شهدا آبیاری شد امروز به درخت تنومندی تبدیل شده و فصل ثمردهی آن فرا رسیده است.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود مسجد را خواستگاه انقلاب اسلامی دانست و گفت: همان طور که انقلاب از مسجد شکل گرفت، گسترش انقلاب نیز باید در مسجد شکل بگیرد زیرا هیچ پایگاهی بهتر از مسجد برای گسترس انقلاب وجود ندارد.

 

وی با اشاره به کارکردهای واقعی مسجد و یادآوری اینکه در دوران پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) مسجد النبی و مسجد کوفه دارای کارکردهای متنوع و محل رجوع مردم برای پیگیری و رفع امور مختلف بود، تصریح کرد: مسجد ظرفیت های فراوانی دارد اما متاسفانه امروز چیزی کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت مساجد مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عبادی خطاب به جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: شما فردا بزرگان نسل خود هستید و آینده نسل بعد در دست شماست باید به گونه ای زندگی کنید که بتوانید مساجد را نورانی، زنده و فعال نگه دارید.

 

وی تاکید کرد: جوانان فعال در مساجد باید ظرفیت هایی که مساجد برای گام دوم انقلاب نیاز دارند را با تلاش، فعالیت و همت خود ایجاد کنند.

 

گفتنی است؛ در این آیین از برترین های دومین جشنواره سرود اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان( آوای مسجد ) تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات