فرمانده سپاه شازند در طی دیدار با خواهران بسیجی در اداره آموزش و پرورش شهرستان یادآور شد: اگر والدین به پوشش مناسب اهمیت بدهند و خود را به گوهر حجاب و حیا آراسته کنند، فرزند نیز از آنها الگوبرداری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۳۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ محمد مهجوری با اشاره به نقش زنان در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: دفاع از فرهنگ اسلامی و قرآنی حجاب مهمترین سنگر بانوان در جامعه اسلامی است.

وی افزود: دشمن  برای ضربه زدن به جامعه اسلامی، فرهنگ عفاف و حجاب را مورد هجمه قرار داده است.

این مقام مسئول با اشاره به آیات قرآنی و روایات ائمه معصومین ( ع)  در این زمینه گفت: حجاب و عفاف در سخن، رفتار و کردار نمود پیدا می‌کند و همه آحاد جامعه باید این فرهنگ اسلامی را در زندگانی اجتماعی و فردی خود نهادینه کنند.
فرمانده سپاه شازند خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف مختص زنان نبوده بلکه عفت و حیا باید در بین مردان نیز وجود داشته باشد که لازمه آن تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه است.

وی با بیان اینکه اولین الگوی حجاب یا بدحجابی فرزندان والدین هستند، یادآور شد: اگر والدین به پوشش مناسب اهمیت بدهند و خود را به گوهر حجاب و حیا آراسته کنند، فرزند نیز از آنها الگوبرداری خواهد کرد.

مهجوری یادآور شد: اگر والدین آموزش صحیح فرهنگ حجاب را سرلوحه تعامل خود با فرزندان قرار دهند و محجبه و باحیا بودن را در درون او نهادینه کنند، او در جوانی تحت تاثیر بدحجاب‌ها، پوشش خود را تغییر نمی‌دهد.

ویبا تاکید بر اینکه رعایت اخلاق در محیط خانواده، در بروز روحیه عفاف‌طلبی فرزند موثر است، بیان کرد: نحوه رفتار پدر و مادر در ملاقات با دیگران، نوع پوشش مادر، زمانی که با نامحرمان گفت‌وگو می‌کند و تقید والدین به حیا و پاکدامنی، در فرزند تاثیر می‌گذارد.

ایشان در ادامه یادآور شد: زنان هر مقدار بی‌پوشش و بی‌حجاب باشند عزت و شخصیت آنان آسیب‌‌پذیرتر است و برعکس هر چه با حجاب و با وقار ظاهر شوند حافظ عزت و حیثیت خویش و مایه افتخار اعضای خانواده و باعث تحکیم ارکان خانواده هستند.

ارسال نظرات