جشنواره کشوری "جابر ابن حیان" در گیلان برگزار شد

هشتمین دوره جشنواره کشوری "جابر ابن حیان" با هدف معرفی پروژه‌های دانش آموزان دوره ابتدایی در گیلان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۴۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندرانزلی, هشتمین دوره جشنواره کشوری "جابر ابن حیان" با هدف معرفی پروژه‌های دانش آموزان دوره ابتدایی در سالن همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه گیلان مهد انسان‌های بزرگ است اظهار داشت: گیلان سرزمین روحانی مبارز، میرزا کوچک خان جنگلی، عالم ربانی آیت الله بهجت فومنی (ره) و دانشمند برجسته پروفسور سمیعی و پروفسور رضا‌ها است.

رضوان حکیم‌زاده با اعلام اینکه ۲۰۶ اثر برگزیده به نمایندگی از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز کشور در این جشنواره حضور دارد عنوان داشت: ذهن پویای دانش‌آموزان ایرانی بزرگترین سرمایه کشور است.

وی خاطرنشان کرد: مصمم ایستاده ایم تا به جای اینکه ذهن خلاق این کودکان با تست‌ها و آزمون‌ها خالی و جیب‌های سودجویان پر شود خلاقیت را در آن‌ها متبلور کنیم.

حکیم‌زاده با بیان اینکه باید کودکان را از آزمون‌های جداساز و غربالگر که روح آن‌ها را دچار مشکل می‌کند دور کنیم تصریح کرد: کار معلمان ابتدایی سخت و تخصصی است و مقطع ابتدایی باید در اولویت تخصیص منابع باشد.

سرپرست استانداری استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برای تحقق توسعه در جامعه نیاز به رشد بنیادین فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن مجموعه است بیان کرد: آموزش و پرورش از اصلی‌ترین ارکان توسعه است.

ارسلان زارع با بیان اینکه برای ارتقا سطح نقش آفرینی مجموعه آموزش و پرورش دولت همیشه برنامه دارد افزود: برای اصلاح نظام آموزش دولت تدبیر امید برنامه دارد و برگزاری جشنواره جابربن باعث پویایی آموزش و پرورش می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث تقویت روحیه کار آفرینی و خلاقیت و اعتماد به نفس بیشتر می‌شود و معلمان و راهنمایان این طرح بزرگ نقش مهمی در تقویت اندیشه دانش آموزان دارند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات