امام جمعه ایوان گفت: ازادی کشتی توقیف شده ایران در جبل الطارق علیرغم فشارهای امریکا یک پیروزی جدیدی برای ایران بو
کد خبر: ۹۱۶۵۷۳۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام" علی حیدری"، امام جمعه ایوان؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ایوان گفت:اهم مناسبتهای پیشرو عید غدیرخم عید امامت و ولایت است، غدیر خم خط استمرار اسلام ناب و آدرس صراط مستقیمی است که بشریت را به سر منزل مقصود می رساند ولایت روح و جان اسلام است تمام احکام و دستوارات و اعمال و مناسک دینی به مثابه جسم و ولایت روح دین و دین داری است.

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد:بزرگداشت غدیر خم بزرگداشت و ترویج ولایت است از اموری که بسیار سفارش شده اطعام در عید غدیر است که مردم ولایت مدار این شهرستان قطعا به آن اهتمام می ورزند.

حجت الاسلام حیدری افزود: یمن یکی از نمادهای برجسته مقاومت است سنگر سخت و استواری  که آل سعود خبیث و جبهه ائتلاف امریکایی صهیونیستی و ارتجاع عربی را به زانو درآورد یکی یکی دارند با ذلت و خواری در مقابل مقاومت یمن صحنه را ترک می کنند امارات و آل سعود در برابر مقاومت جوانان و کودکان یمنی و از ترس موشک های یمنی ها تسلیم شدند، مقام معظم رهبری در ملاقات فرستاده رهبر مقاومت یمن با ایشان فرمودند: اتفاقی بزرگتر از شکست نظامی عربستان در راه است. چند وقت پیش سفر رهبر جبهه مقاومت در سوریه جناب بشار اسد به تهران و ملاقات با مقام معظم رهبری که به عنوان جشن پیروزی مقاومت در تهران نامیده شد و این روزها دیدار رهبران مقاومت یمن با رهبر معظم انقلاب با دستانی پر از پیروزی نوید بخش غلبه و پیروزی جمهوری اسلامی و شکست استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و مزدوران منطقه ای آنهاست.

وی بیان داشت:مساله دیگر سکوت مدعیان حقوق بشر با رفتار غیر انسانی با شیخ زکزاکی رهبر انقلابی مسلمانان نیجریه است که بدون هیچ جرم و محکومیتی در دادگاهی بدترین رفتار را با ایشان داشتند که در بدترین وضعیت جسمانی بدون درمان از هند به نیجریه بازگردانده

شد،

 

امام جمعه ابوان تصریح کرد: ازادی کشتی توقیف شده ایران در جبل الطارق علیرغم فشارهای امریکا یک پیروزی جدیدی برای ایران بود و این دزدی دریایی نتوانست اهداف دشمنان ما را تامین کند بلکه آنها از این مساله دچار ضرر بیشتری شدند.

وی بیان داشت :در زمینه مسایل اقتصادی بانک مرکزی اقداماتی در جهت تقویت پولی ملی و کاهش قیمت ارز انجام داده است طبیعتا این امر باید سبب کاهش قیمت ها باشد اما علیرغم این مساله عده ای با نظر سودجویانه قیمت ها را افزایش می دهند دستگاه های نظارتی و

کنترل بازار باید از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد:کسانی از مسولان شکوه دارند می گویند بدون اینکه بدهی داشته باشیم برق ما را قطع کرده اند بعد از پیگیری گفته اند شرکت خصوصی این اقدام را انجام داده است کسی چنین حقی ندارد سبب نارضایتی مردم را فراهم نکنند.

امام جمعه ایوان تصریح کرد:در این شهرستان یک بایدهایی وجود دارد که ضرورت دارد در اسرع وقت عملی شود یک بایدهای مذهبی ، فرهنگی بهداشتی   عمرانی اقتصادی وجود دارد. 

وی افزود:یکی از بایدهای مذهبی اجرای شعائر مذهبی است در شهر ایوان غرب شهر مومنان به خدا و پیامبر ص و شهر پیروان و عاشقان امیرمومنان و اهل بیت ع باید سه نوبت اذان در سراسر شهر به وضوح و زیبایی شنیده شود همه مساجد صبح و ظهر و مغرب باید طنین روحبخش اذان را در فضای شهر پخش کنند. از جمله بایدهای مذهبی و فرهنگی زیباسازی مزار دو شهید عزیز گمنام در پارک شهداست که به نحو احسن و در اسرع وقت باید انجام شود. از بایدهای بهداشتی تمیزی و نظافت شهر است هیچ زباله ای نباید در کف خیابان باشد همه شهروندان عزیز باید زباله ها را از درب منزل به کارگران شهرداری تحویل دهند و شهرداری باید در ساعات معینی توسط ماشین زباله با آهنگ اعلام جمع زباله زباله را از درب منزل از مردم تحویل بگیرند.

امام جمعه ایوان اظهار کرد :از بایدهای فرهنگی ایجاد فضای شاداب شهری است با استفاده از آب فراوان موجود باید چمن ها و درختان پارک ها و پیاده روها به موقع آبیاری شوند. از بایدهای عمرانی جدول کشی و آسفالت کوچه ها و خیابان ها بر اساس اولویت بندی هاست که این اولویت بندی ها با مشورت و همفکری مدیران و مسولان شهرستان باید صورت بگیرد. از سوی مدیریت اجرایی استان و شهرستان برای این اقدامات اراده جدی و حمایت لازم و بودجه مناسب وجود دارد منتها بودجه مربوطه باید حساب شده اقتصادی و به صورت بهینه باید مصرف شود عذر و بهانه آوردن به اینکه بودجه نداریم بهانه ای بیش نیست و پذیرفتنی نیست ،از بایدهای اقتصادی میدان عرضه میوه و تره بار و میدان عرضه دام و ایجاد کشتارگاه بهداشتی برای این شهرستان است. اینها از مسایل ضروری و اولیه این شهرستان است که باید در کوتاهترین زمان ممکن عملیاتی شود

ارسال نظرات