فرمانده پایگاه نمونه شهید فنایی وردنجان:

رضایتمندی مردم دلیل موفقیت پایگاه نمونه استانی است

فرمانده پایگاه نمونه استانی بسیج، رضایتمندی مردم و تلاش بسیجیان را دلیل موفقیت پایگاه شهید فنایی شهر وردنجان دانست.
کد خبر: ۹۱۶۴۳۸۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید فنایی شهر وردنجان از توابع شهرستان بن، كه به عنوان پایگاه مقاومت بسیج نمونه استانی انتخاب شده است، در گفتگو با خبرنگار ما، علل موفقیت، اهداف فعالیت های بسیج و برنامه های آتی پایگاه را تشریح كرد.

آقای رفیعی که سابقه شورای پایگاه و فعالیت در بسیج دانش آموزی و بسیج دانشجویی دارد و سردبیر یکی از نشریات دانشجویی نیز قبلاً بوده و مقام کشوری در این زمینه دارد، گفت: بعد از فارغ التحصیلی در مقطع ارشد، فعالیت های خودم در بسیج را در بسیج محلات و پایگاه شهید فنایی ادامه دادم و بعنوان خادم بسیجیان از سال 97 به عنوان فرمانبر(فرمانده) پایگاه در خدمت عزیزان بسیجی هستم.

وی افزود: پایگاه مقاومت بسیج شهید فنایی به خاطر داشتن ویژگی هایی نظیر نیروهای پر شور و پای کار جوان و در کنار آن استفاده از ظرفیت های نیروهای توانمند پیشکسوت و شکل گرفتن این پایگاه در دل مسجد چهارده معصوم علیهم السلام وردنجان، همواره از عناصر اصلی و لازم برای شکوفایی و ارتقا برخوردار بوده است.

رفیعی خاطرنشان کرد: در مدت یک سال گذشته تلاش شد، که جذب حداکثری که فرمایش علمدار انقلاب است در پایگاه صورت پذیرد. به خاطر همین پایگاه هم از لحاظ کیفی و هم کمی از رشد خوبی برخوردار بوده است، که همه این ها نتیجه تلاش و همت بسیجیان خود پایگاه بوده و بنده تنها تلاش کردم که از عناصر مومن و انقلابی به بهترین شکل استفاده شود.

وی در تبیین هدف از فعالیت در پایگاه بسیج، اظهار کرد: قطعا در شرایط فعلی به خاطر کم توجهی برخی از مسئولین دولتی به فرهنگ ناب انقلابی، پایگاه های بسیج نقش مهم و حیاتی در تبیین و ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی دارند، اگر پایگاه به عنوان یک چشمه جوشان همواره روحیه کار انقلابی، جهادی و خالصانه را به جامعه تزریق کند قطعا سیاهی های شکل گرفته که گاهی عمدی و گاهی در اثر غفلت سایر ارگان هاست زدوده خواهد شد، بنابراین پایگاه بسیج نقش کلیدی دارد و هدف بنده و سایر دوستان بسیجی در این پایگاه هم انجام مسئولیت ذاتی نیروهای مومن و ولایی در تحقق بخشیدن به  تربیت نیروهای جهادی و انقلابی است.

فرمانده پایگاه شهید فنایی وردنجان پیرامون عمده فعالیت های این پایگاه، گفت: برنامه های ابلاغی کاملاً اجرا می گردد و برنامه ی گشت های محله محور در این پایگاه به شکل بی نظیری برگزار می شود، در بحث حلقه های صالحین کار جدی و مدونی صورت گرفت و در یک سال گذشته این حلقات با موضوعات گوناگون قرآنی، احکام، اخلاق، ورزشی، اردویی و... ادامه داشته است.

وی افزود: در برگزاری برنامه های مناسبتی، یادواره های آبروی محله، برنامه های فرهنگی نظیر عصر شعر علوی، اردوهای جهادی، جزخوانی قرآن کریم در ماه مبارک، افطاری، اردوهای یک روزه و ...، نیز اهتمام جدی وجود داشته و الحمدلله برنامه های بسیار خوبی با تلاش بسیجیان این پایگاه برگزار شده، که جا دارد در اینجا هم از بسیجیان پایگاه و هم فرمانده ناحیه و حوزه و تمام معاونت های آن ها در همراهی پایگاه در این برنامه ها تقدیر و تشکر کنیم.

رفیعی درباره علل موفقیت و برگزیده شدن پایگاه شهید فنایی به عنوان پایگاه نمونه استانی، گفت: علل موفقیت این پایگاه، فعال بودن و گستردگی برنامه ها و تلاش های دوستان بسیجی است، این موفقیت قطعا به خاطر حضور منسجم دوستان بسیجی ما و حرکت برادرانه در کنار هم است.

وی ادامه داد: رضایتمندی مردمی به خاطر اجرای برنامه هایی نظیر برنامه های مناسبتی، آبروی محله، کار جهادی در عرصه های جهادی و ... هم بسیار مهم است. به طور کلی علل موفقیت پایگاه تلاش در اجرای برنامه هایی است که عرض شد.

فرمانده پایگاه شهید فنایی درباره برنامه های آینده این پایگاه گفت: برنامه های آتی پایگاه ان شا الله با رویکرد مهارت آموزی ادامه خواهد یافت، با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه و عدم تحرک لازم در نهادهای مربوطه جهت ایجاد اشتغال برای جوانان، مهارت آموزی جهت ایجاد اشتغال در برهه های بیکاری جوانان بسیار مهم است با توجه به تاکیدات حضرت آقا (مدظله العالی) بر روی مسائل اقتصادی و معیشت مردم، ان شا الله بنا داریم از کلیه ظرفیت های موجود برای مهارت آموزی به نوجوانان و جوانان پایگاه استفاده کنیم، تا جوان بسیجی به اصطلاح همه فن حریف باشد، و بتواند با مهارت های آموخته شده به ایجاد اشتغال بپردازد.

وی تصریح کرد: در همین جا از مسئولین سازمان بسیج و فرماندهان محترم سپاه استان خواهش می کنم که این طرح را به عنوان یک ایده جدی بگیرند و با تامین اعتبار کاری کنند که هر پایگاه به یک مرکز اقتصاد مقاومتی تبدیل شود و به عنوان یک کارگاه مهارت آموزی بخشی از مسائل جوانان را حل کند، اگر بتوانیم در مسائل اقتصادی گره گشای جوانان باشیم قطعا حضور پر رنگ و انقلابی آن ها در تمام عرصه ها چند برابر خواهد شد.

رفیعی درباره پیشنهاد برای ارتقای بسیج اظهار کرد: بخشی از پیشنهادات در مطالب قبلی بیان شد، پیشنهادات دیگر این است که ما در بعد نیروی انسانی باید به فرمایشات حضرت آقا جامه عمل بپوشانیم و از جذب حداکثری غافل نشویم.

وی، در سخن پایانی گفت: از شما به خاطر توجه و انجام این گفتگو سپاسگزارم و باز هم از رفقای هم سنگری در پایگاه شهید فنایی تشکر می کنم، این موفقیت ها مرهون خون شهداست، پایگاه ما هم مزین به یاد یکی از شهدای سلحشور شهر وردنجان "شهید حمید رضا فنایی" است، یاد این شهید و یاد پدر بزرگوار این شهید که واقف زمین ساختمان جدید پایگاه است را نیز گرامی می داریم و به ارواح مطهر تمامی شهدا و امام شهدا درود می فرستم و امیدوارم به عنوان خادمی ناچیز بتوانیم سرباز خوبی برای حضرت آقا در این سنگر باشیم.

ارسال نظرات