فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی:

سابقه خبرنگاری با سابقه زندگی انسان همراه است

فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی گفت: فعالیت در عرصه رسانه و اطلاع رسانی کاری مجاهدانه است.
کد خبر: ۹۱۶۴۱۷۵
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سردار ابراهیمی آتانی، فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار در دفتر فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی در زاهدان برگزار شد گفت: خبرنگاران 366 روز سال را به صورت شبانه روزی پای کاراند و مشغول فعالیت می باشند، و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمود صارمی 17 مرداد را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کردند که انتخاب این روز بسیار بجاست روزی را انتخاب کردند که شهیدی از مجموعه  در راستای راه و اهدافش به شهادت رسیده است.

وی افزود: سابقه خبرنگاری با سابقه زندگی انسان همراه است، زندگی انسان هیچگاه جدا از وقایع نگاران و خبرنگاران نیست و آنچه ما امروز به عنوان تاریخ داریم ماه عسل تلاش  همه وقایع نگاران و خبرنگاران است.

سردار آتانی بیان کرد: گرچه خبرنگاری به شیوه جدید به سال 1220 برمی گردد، اولین رسانه رسمی و مکتوب ما  روزنامه ای به نام شعاع روشن بود، حضور خبرنگاری و خبررسانس سرگذشت طولانی دارد.

فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی ادامه داد: موضوع فرهنگ جدید اطلاع رسانی در ایران مقداری عقب است پذیرش  مجموعه کارهای خبری از سوی حکام کار دشواری بود، اروپایی ها در انقلاب صنعتی گامی در راستای تنویر افکار عمومی برداشته اند با توجه به اختناق حاکم بر جامعه مقداری عقب بودیم که خوشبختانه امروز کشور ما هم پا با کشورهای دیگر جلو رفت.

این مسئول تصریح کرد: سرعت صداقت و دقت در عرصه خبرنگاری در کشور ما خوب پیش رفته است، زمانی که انقلاب در بهبوهه پیروزی بود بعد از چند روز روز نامه ها آزاد شد باز بودن فضای رسانه و آزادی رسانه به مردم کمک بسسیاری کرد و اطلاعات درست را دریافت می کردند، بعد از آزادی روزنامه ها گرایش مردم به رسانه های بیگانه کاهش یافت، و گرایش آنها به رسانه های داخلی بسیار افزایش یافت.

سردار آتانی اظهار داشت: یکی از دلایلی که کار رسانه و خبرنگاری را سخت تعریف کرده تلاش شبانه روزی و حضور همیشگی در تمام عرصه ها به ویژه شرایط سخت است و کار بسیار پر استرسی است و به حق این شغل را جز مشاغل سخت قرار داده اند.

وی با تاکید بر این که فعالیت در رسانه یک مجاهدت است خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی اوضاع داخلی کشور و جهان به حق کار دشواری است،  و مردم با اخبار خبرنگاران زندگی می کنند که این کار کار بزرگی است، اگر پارامتر های صداقت، سرعت، دقت، و درستی انجام شود یک مجاهدت است، همانگونه که وقایع کربلا به درستی به دست ما رسیده است کارشان کمتر از شهدای این واقعه نبوده و نیست با ایمان و ایثار در این عرصه گام برداشته موفق شوید.

ارسال نظرات