خبرهای داغ:
به قلم ضحی کاظمی؛

رمان علمی‌تخیلی«باران‌زاد»چاپ شد/تدارک چاپ ترجمه انگلیسی در لندن

رمان علمی‌تخیلی «باران‌زاد» نوشته ضحی کاظمی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۱۶۲۰۷۵
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،رمان «باران‌زاد» نوشته ضحی کاظمی به‌تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب در حوزه ادبیات علمی‌تخیلی جا دارد.

 

«باران‌زاد»، هشتمین رمان ضحی کاظمی است که پیش از این، آثاری در ژانرهای علمی‌تخیلی و فانتزی، نوشته و منتشر کرده است. رمان علمی‌تخیلی «کاج‌زدگی» این‌نویسنده در جایزه‌ نوفه (بهترین رمان ادبیات گمانه‌زن) تقدیر شد. «خاک‌ آدم‌پوش»، مجموعه‌ سه‌جلدی «دنیای آدم‌نباتی‌ها»، «سال درخت» و «اینجا کسی مرده؟» دیگر آثار منتشر شده‌ کاظمی در حوزه ادبیات گمانه‌زن هستند.

رمان «باران‌زاد» یک داستان علمی‌تخیلی و پساآخرالزمانی است که آینده‌ای دور را به تصویر می‌کشد. در آغاز قصه، سلسله‌ای از بلایای طبیعی، خشکی‌های کره‌ زمین را در آب غرق ‌کرده و انسان‌هایی که از فاجعه‌ آخرالزمانی «مه بزرگ» جان سالم به در برده‌اند، روی کشتی‌ها و جزیره‌های سر از آب بیرون آورده با قوانین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برساخته از آیین‌ و اعتقادات جهان جدید، زندگی می‌کنند. اما آیین سیاسی دنیای پس از آب، برایشان غیر از مصیبت چیزی به همراه ندارد و آن‌ها را به سمت جنگی ناخواسته و بی‌پایه و اساس سوق می‌دهد.

در ادامه داستان، مردمان دریا سر دوراهی دشواری مانده‌اند؛ اینکه برای بقا، فرامین آیین خود را زیر پا بگذارند یا از ترس عقوبت این نافرمانی، مرگ را بپذیرند. اما طبیعت، بی‌اعتنا به چهارچوب‌های خودساخته‌ بشر و درگیری‌های او برای حفظ آن، مسیر دیگری را پیش گرفته است.

در این میان، تیراد که از استادان آیین جدید پس از آب است، برای تحقیق و حل مشکلات مردمان آواره شده‌ دریا، به مأموریت فرستاده می‌شود. سفر سرنوشت‌ساز تیراد، توأم با عشق و از دست‌دادن است و هویت و اعتقادات او را به چالش می‌کشد.

بناست ترجمه‌ انگلیسی رمان «باران‌زاد» به زودی در لندن به چاپ برسد.

این کتاب با ۳۲۸ صفحه و قیمت ۴۳ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها