فرمانده انتظامي شهرستان اراك خبر داد :

كشف 12 وسيله نقليه سرقتي در عمليات هاي يك هفته اخير پليس اراك

فرمانده انتظامي شهرستان اراك از كشف 63 فقره انواع سرقت در يك هفته گذشته طي عمليات های پليس اين شهرستان خبر داد و گفت: در اين عمليات ها 12 وسيله نقليه سرقتي كشف و به صاحبانش بازگردانده شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۱۱
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، سرهنگ امير مختاري فرمانده انتظامي شهرستان اراك در جمع خبرنگاران بیان داشت : يكي از زمينه هي اصلي برنامه ريزي پليس شهرستان اراك در ارتقاء‌ نظم و امنيت اجتماعي، توجه به مشاركت فعال و همه جانبه افراد جامعه و فرايندهاي تقويت كننده آن است.

وي افزود: توجه به چگونگي احساس تعلق اجتماعي افراد، عاملي مهم در افزايش رفتارهاي مشاركتي در امور متفاوت اجتماعي، فرهنگي و سياسي است و اين مهمترين ابزار در رويكرد جامعه محور پليس و مبنايي براي تصميم گيري هاي راهبردي پليس است كه تا كنون اين نگاه در بازخوردگيري هاي انجام شده از سوي شهروندان بازتاب بسيار خوبي در افزايش امنيت اجتماعي در مركز استان به همراه داشته است.

سرهنگ مختاری با اشاره به تلاش مجموعه كاركنان انتظامي شهرستان اراك در ارتقاء احساس امنيت عمومي و برخورد با مخلان نظم و امنيت گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي پليس شهرستان، برخورد با سارقان است كه در هفته اول مرداد ماه سال جاري،‌ طي عمليات هاي پليس در دستگيري 17 سارق، 63 فقره انواع سرقت كشف و اموال مكشوفه با صاحبانش بازگردانده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان اراك تصريح كرد: از بين اين كشفيات تعداد هفت دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتورسيكلت سرقت شده نيز كشف شد.

وی برخورد با مواد مخدر را يكي ديگر از مطالبات مردمي از پليس خواند و گفت: در كنار اقدامات فرهنگي صورت گرفته، در عمليات هاي مقابله اي پليس شهرستان اراك، 36 نفر در هفته گذشته در خصوص جرايم مرتبط با مواد مخدر دستگير و بيش از دو كيلوگرم مواد مخدر از آنان كشف شد.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: برخي از اين افراد براي تحقيقات تكميلي با هماهنگي مراجع قضائي به پليس هاي تخصصي استان و برخي ديگر نيز براي صدور احكام قضائي به مرجع قضائي معرفي شده اند.

فرمانده انتظامي شهرستان اراك افزايش اعتماد و مشاركت اجتماعي را از مهمترين ضروريت ها در افزايش امنيت اجتماعي دانست و گفت: مشاركت و اعتماد شهروندان در حوزه مسائل اجتماعي يك رويداد مثبت هم براي مردم و هم براي كل جامعه و مولفه اي اثربخش براي تصميم گيري بهتر براي مسئولان است كه نيروي انتظامي با اين نگاه و با توسعه سامانه هايي چون سامانه تلفني 197 و 110 ، در ساليان اخير برنامه ريزي هدفمند و گسترده اي براي گسترش نظارت ها و مشاركت هاي مردمي در حوزه نظم و امنيت اجتماعي داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات