لزوم مشارکت مردمی برای کاهش جمعیت بدهکاران محبوس

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: دستگاه قضایی استان و خیرین و همه افراد جامعه فرهنگ کمک به دیگران به ویژه کمک به زندانیان گرفتار را در جامعه ترویج کنند و افرادی به جمع خیرین اضافه شوند که نتیجه این مهم کاهش جمعیت بدهکاران محبوس باشد.
کد خبر: ۹۱۶۰۴۵۶
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،رئیس کل دادگستری مازندران در جلسه ستاد دیه استان گفت: ترویج فرهنگ کمک به زندانیان غیرعمد در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های مازندران و کاهش جمعیت بدهکاران محبوس موثر است.

 حجت الاسلام اکبری با بالا برشمردن آمار کنونی زندانیان استان،بر صدور آرای جایگزین حبس برای محکومین مالی توسط قضات دادگستری استان تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر لزوم حفظ کرامت زندانیان، افزود: بسیار از زندانیان انسان‌های شریف و محترمی هستد که قادر به پرداخت بدهی خود نبوده و طبق قانون در زندان گرفتار هستند که باید کرامت آن‌ها حفظ شود.
 
رئیس هیات امنای ستاد دیه استان مازندران گفت: افرادی باید در زندان باشند که راهی جز زندانی شدن آنها وجود ندارد و حضورشان در جامعه برای مردم مضر است که اشرار، مفسدین، سارقین مسلح، قاتلین و محکومین حوزه موادمخدر از جمله این موارد به شمار می‌آیند.
 
حجت الاسلام اکبری افزود: باید تلاش شود برای افرادی که به دلایلی مانند مسائل مالی و جرائم غیرعمد در زندان حضور دارند در حد امکان از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شده یا عفو و بخشش شامل حال آنها شود تا با رهایی از زندان به زندگی عادی خود بازگردند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بدهی مالی دارد و توان پرداخت آن بدهی را ندارد، نباید در زندان محبوس بماند، گفت: آزادی افرادی که به دلیل مسائلی مانند مهریه، نفقه و دیه در زندان حضور دارند باید در دستور کار و اولویت قرار گیرد.
 
رئیس کل دادگستری مازندران افزود: دستگاه قضایی استان و خیرین و همه افراد جامعه فرهنگ کمک به دیگران به ویژه کمک به زندانیان گرفتار را در جامعه ترویج کنند و افرادی به جمع خیرین اضافه شوند که نتیجه این مهم کاهش جمعیت بدهکاران محبوس باشد./صداوسیما
 
انتهای پیام/
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها