رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان اعلام کرد:

افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در شهر رشت

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۷ دوربین ثبت تخلف هوشمند در سطح رشت نصب شده است گفت: تا پایان شهریور 40 دوربین ثبت تخلف جدید در سطح شهر رشت نصب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۳۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سرهنگ محمدرضا محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران استفاده بیشتر از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف در سطح شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: به زودی ۴۰ دوربین ثبت تخلف جدید در سطح شهر رشت نصب می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از نصب دوربین‌ها ثبت تخلف تا پایان شهریور در تقاطع‌های شهر رشت خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۷ دوربین ثبت تخلف هوشمند در سطح رشت نصب شده است که تاکنون کارایی‌های بسیار بالایی نیز برای کنترل ترافیک شهر داشته‌اند.

سرهنگ محمدی با تأکید بر اینکه با دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند تخلفات رانندگی ثبت و از طریق سامانه به رانندگان متخلف اطلاع داده می‌شود تصریح کرد: استفاده بهینه از ابزار‌ها و سامانه‌های هوشمند برای کنترل جریان ترافیک یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راهور محسوب می‌شود.

وی از نصب ۱۲۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در آینده‌ای نزدیک در سطح کلانشهر رشت سخن گفت و در تشریح این خبر نیز ابراز داشت: قرار است با مشارکت و همکاری متقابل شهرداری رشت و پلیس راهور دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی در کلیه خیابان‌های سطح شهر نصب شوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان به مهم‌ترین کارکرد‌ها و مزایای نصبب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف اشاره کرد و بیان داشت: کاهش تعداد تخلفات رانندگی، توجه بیشتر به قوانین و مقررات در کنار مسئله کاهش تصادفات رانندگی از جمله مزایای مثبت نصب دوربین‌های ثبت تخلف است.

محمدی نظارت‌های هوشمند را در امر کنترل ترافیک بسیار مؤثر خواند و افزود: افزایش نرخ جرایم تخلفات رانندگی و موضوعاتی از این دست نتوانسته بازدارندگی مناسبی را در حوزه کاهش تخلفات ایجاد کند بنابراین پلیس به سراغ استفاده از انواع سامانه‌های هوشمند سوق پیدا کرد.

وی با اشاره به درصد بسیار پایین بروز خطا و اشتباه توسط دوربین‌های هوشمند ثبت تخلف عنوان کرد: با استفاده از این سیستم علاوه بر اینکه کنترل ترافیک شهر به‌صورت شبانه روزی و بدون وقفه انجام می‌شود در فرآیند ثبت تخلفات احتمال وقوع هرگونه خطا و اشتباه نیز کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات