فرمانده انتظامی استان یزد:

اهمیت تامین امنیت مسیر کاروان‌های اربعین حسینی

سردار محمد رضا میرحیدری حسینی با بیان اینکه در بحث پوشش امنیتی زواری که از استان یزد به سمت مرز‌های کشور حرکت می‌کنند باید هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد، گفت: تأمین امنیت مسیر عبوری کاروان‌هایی که از شهرستان‌های یزد و خارج از استان در سطح استان تردد دارند و به سمت مرز حرکت می‌کنند نیز مسئله است که باید مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۵۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سردار محمد رضا میرحیدری حسینی  ستاد اربعین که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با بیان اینکه در بحث پوشش امنیتی زواری که از استان یزد به سمت مرز‌های کشور حرکت می‌کنند باید هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد اظهار داشت: تأمین امنیت مسیر عبوری کاروان‌هایی که از شهرستان‌های یزد و خارج از استان در سطح استان تردد دارند و به سمت مرز حرکت می‌کنند نیز مسئله است که باید مدنظر قرار گیرد.
فرمانده انتظامی استان یزد با تاکید بر اینکه مدیریت مسیر‌ها و نقاط حادثه خیزی برای حرکت کاروان‌ها وجود دارد که باید با راهداری هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم گفت: سال گذشته کاروان‌ها مسیر‌های غیر ایمن را انتخاب می‌کردند که باید از سوی ستاد اربعین مسیر‌های ایمن به آن‌ها معرفی شود.
وی به برپایی موکب‌ها در مسیر جاده‌ها و کاروان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار داریم که به ما اعلام شود که از لحاظ ایمنی آن‌ها و جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی مدنظر قرار گیرد و فرمانداران محترم هم در ستاد شهرستان‌ها این مسئله را مورد توجه قرار دهند.
میرحیدری به اهمیت بحث آموزش زائران اشاره کرد و افزود: آمادگی داریم که کارشناسان از پلیس گذرنامه و پلیس پیشگیری خدمت عزیزان برسند و تحت آموزش قرار گیرند.
فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه پایش تصویری طول مسیر‌ها را مدنظر داریم تصریح کرد: سال گذشته بحث جایگاه‌های سوخت با مشکلاتی مواجه بودیم که باید به آن توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: نوع خودرو‌هایی که در کاروان‌ها برای انتقال زائران اربعین حسینی استفاده می‌شود از تعاونی‌های باشد که از خودرو‌های ایمن و به‌روزی استفاده می‌کنند تا در ارتباط با طول مسیر زائران با مشکل روبه‌رو نشوند.
میرحیدری در پایان ادامه داد: در بحث هوشیاری زائران و احتمال حملات بیو تروریستی و آلودگی غذا باید تمام تلاش‌ها در این خصوص از سوی موکب‌ها صورت گیرد که مشکلی در این مورد پیش نیاید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار