یک کارشناس فرهنگی تأکید کرد:

لزوم توجه به زمانبندی و موضوع مندی فضای مجازی برای نوجوانان/فرزندانمان را باید مسئولیت پذیر به آینده تربیت کنیم

کارشناس مسائل فرهنگی و تربیت کودکان گفت: فرزندان ما باید به گونه ای تربیت شوند که در آینده پدران و مادران خوبی باشند و اگر نتوانیم هویت را به فرزندان ببخشیم آنگاه پدر و مادر موفقی نخواهیم بود.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۵۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  حجت الاسلام علی سرلک کارشناس فرهنگی در همایش مادرانه که به همت انجمن اسلامی دانش آموزان برگزار شد گفت:امروز دشمن با شبهه ها و موانع اعتقادی برای ضربه زدن به نوجوانان و جوانان به میدان آمده است.

کارشناس مسائل فرهنگی و تربیت کودکان با بیان اینکه مسئله تربیت و انسان سازی آن چنان اهمیت دارد و ارزشمند است که کل هدف آفرینش انسان به تربیت وابسته است افزود: اگر کسی خیال کند تربیت کار آسانی است دچار خطا شده چراکه تربیت کار انبیاء الهی است.

وی بهترین خدمت پدر و مادر به فرزندان هویت بخشی و شخصیت دادن به آنها دانست و گفت:فرزندان ما نباید احساس کنند که به خاطر رفتارهای اشتباهشان دیگر دوستشان نداریم بلکه باید به آنها بفهمانیم همواره آنها را دوست داریم و چتر حمایت هایمان بر روی آنها بوده ولی برای اشتباه مرتکب شده آنها متذکر می شویم.

حجت الاسلام سرلک با تأکید بر اینکه رابطه پدر و مادر با فرزندان باید توأم با محبت و صمیمت باشدافزود: تربیت نیاز به دانش و مهارت دارد اما متاسفانه ما تربیت کردن را نیاموخته ایم و بلد نیستیم که فرزندان خود را چگونه تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از تربیت فرزندان باید مشخص باشد و الگو و مسیر معینی در تربیت دنبال شود گفت: فرزندان ما باید به گونه ای تربیت شوند که در آینده پدران و مادران خوبی باشند و اگر نتوانیم هویت را به فرزندان ببخشیم آنگاه پدر و مادر موفقی نخواهیم بود.

کارشناس مسائل فرهنگی و تربیت کودکان در خصوص معضل بالا رفتن سن ازدواج تصریح کرد: امروز آسیبی که برای بالا رفتن سن ازدواج در جوانان شاهد هستیم به دلیل کوتاهی در هویت بخشی فرزندان است و اگر فرزندان ما سن ازدواجشان بالا رفته یعنی ما به عنوان پدر و مادر نتوانسته ایم هویت و مسئولیت پذیری به آنها یاد بدهیم ، آموختن مسئولیت پذیری به فرزندان آنها را از گزندهای گسترده نجات می دهد.

وی در این رابطه ادامه داد: باید شرایط را برای ازدواج جوانان فراهم کنیم و پدران و مادرانی که برای ازدواج فرزندانشان سخت گیری می کنند یا کمک کار هستند در واقع به آنها خیانت کرده اند.

حجت الاسلام سرلک بهترین زمان ازدواج اواخر دوران کارشناسی دانست و افزود:  حتی اگر شرایط هم فراهم باشد زودتر هم باید انجام شود چراکه افزایش نرخ و سن ازدواج آسیب های اجتماعی زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی به تعبیر آیت الله جوادی آملی یک فضای واقعی است گفت: تمام وجود یک انسان را به خود درگیر کرده و امروز دنیا توسط فضای سایبری اداره می شود.

کارشناس مسائل فرهنگی و تربیت کودکان با بیان اینکه باید به زمان بند کردن فضای مجازی برای استفاده فرزندانمان اهمیت داده شود  افزود: اگر کسی توانست زمان و ساعت استراحت خود را مدیریت کند قطعا به لحاظ روحی و جسمی آسیبی نمی بیند و امروز عمده مشکلاتی که فضای مجازی برای انسان ها ایجاد کرده تداخل در ساعات خواب و استحرات هاست.

وی در این خصوص تصریح کرد: باید برای فرزندان یک زمان مشخصی برای استفاده از فضای مجازی بگذاریم و نباید دچار ولنگاری در زمان شویم.

حجت الاسلام سرلک در پایان خاطر نشان کرد: موضوع مند کردن فضای مجازی برای فرزندان از نکات دیگر است که باید به آن توجه شود و محتوای فعالیت های مجازی فرزندان باید مشخص شود چراکه ولنگاری محتوایی به فرزندان آسیب می زند و باید متناسب با سن فرزندان خوراک مجازی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات