اعزام جهادگران بسیج مهندسین کشاورزی به ارجنک

گروه جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری به روستای ارجنک از توابع شهرستان شهرکرد اعزام شدند.
کد خبر: ۹۱۵۵۷۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ گروه جهادی بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با حضور در روستای ارجنک مشاوره های تخصصی به باغداران و کشاورزان ارائه کردند.

علیرضا رحیمی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همواره اردوی جهادی فرصت ذیقیمتی است چراکه درکنار کاهش محرومیت و بهبود شرایط زندگی برای مردم و توسعه خدمات رسانی و سازندگی، از لحاظ جنبه های فرهنگی باعث تقویت روحیه ایثارگری در بسیجیان می گردد، فلذا از ارزش بالایی برخوردار است.

وی، افزود: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، سعی نموده تا با برنامه ریزی دقیق و مستمر و با بهره گیری از توان و تخصص مهندسین بسیجی بویژه جوانان و سازماندهی و اعزام گرو های جهادی، پیشتاز تحقق تدابیر حکیمانه معظم له در امرخدمت رسانی به مناطق روستائی و کم برخوردار استان چهارمحال و بختیاری باشد.

      رحیمی تصریح کرد: این حرکت منهای کمک به امر توسعه و خدمات رسانی، باعث تقویت منش کاروتلاش عملی در مهندسین جوان شده و زمینه آشنایی باموضوعات عملی و مبتلا به کاری را درحوزه‏های مختلف فراهم می آورد، ضمن اینکه همراهی این مهندسین جوان با مهندسین مجرب و کشاورزان پیشرو باعث انتقال تجربیات و ایجاد نگاه جدید میدانی به منظور کارآفرینی و اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم استان می گردد.

 وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی با فراخوانی و ارزیابی مهندسین و گروه بندی آنها از نظر رشته و تخصص، ایشان را در قالب تیم و گروه هایی که متبرک به نام شهدای عزیز استان می‏باشند، جهت شناسایی مشکلات کشاوزی و دامپروری روستائیان و ارائه راه حل‏هایی برای رفع مشکلات در زمینه شیوع انواع آفات و بیماری‏ها، بهره وری پائین و آبیاری غیر اصولی مزارع و باغات و ...، به مناطق روستایی استان اعزام می نماید.

رحیمی گفت: مهندسین جهادگر این سازمان، طرح های مناسب را جهت کم شدن تبعات خشکسالی های اخیر نظیر؛ تغییر الگوی کشت و راه کارهای افزایش بهره وری از قبیل؛ استفاده از بذور و ارقام سالم و تائید شده یکپارچه سازی اراضی برای مکانیزاسیون و اصلاح روش های آبیاری و کنترل و مبارزه با انواع آفات و بیماری های شایع را منطبق برآخرین یافته های علمی و خصوصیات منطقه ارائه می نمایند.

وی، خاطرنشان کرد: به همین منظور، گروه جهادی شهید فاضل با حضور در روستای ارجنک واقع دربخش مرکزی 26کیلومتری غرب شهرکرد و با جمعیت بالغ بر 1200نفر و دارای بافت مذهبی حضور یافتند و مشاوره های تخصصی به باغداران و کشاورزان ارائه کردند.

رحیمی گفت: مردم این روستا ازبرجستگی های خاصی خصوصاً به لحاظ پرورش مدیران و کارشناسان مختلف استانی برخوردار هستند و شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی و دامپروری است و محصولات مختلف زراعی و باغی نظیر؛ انواع حبوبات و علوفه، گندم، گردو، بادام و ...، در این منطقه کشت می شود ضمن اینکه این روستا اولین و پیشتاز در تغییر الگوی کشت خصوصاً کشت و تولید زعفران در استان چهارمحال و بختیاری می باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد:  قابل توجه اینکه؛ آبیاری باغات و مزارع  این روستا، تنها به مدد چشمه ها و چند رشته قنات معروفی مانند قره کهریز، سید علی، چشمه خان، فیروز، و ...، انجام می گیرد، هرچند خشک شدن برخی ازچشمه ها و رشته قنات ها و یا کاهش دبی آنها طی خشکسالی های چند سال اخیر و عدم لایروبی آنها و همچنین مرتفع نشدن برخی از تعارضات و اختلافات با ادارات متولی خصوصاً در تعریف حدود اراضی کشاورزی و مستثنیات از اهم مطالبات و مشکلات کشاورزان این روستا عنوان گردیده است.

ارسال نظرات