ضرورت توجه مسئولان به مسئله حجاب و عفاف/ با آمریکا و اروپا باید به زبان مقاومت صحبت کرد

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: امروز اروپا و آمریکا زبان منطق و عقل را متوجه نمی‌شود بلکه باید با زبان مقاومت با آن‌ها صحبت کرد.
کد خبر: ۹۱۵۵۳۸۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته به ولادت امام رضا (ع) نیز اشاره و تصریح کرد: امام رضا (ع) در یک شرایط بسیار سختی زندگی کرد، سخت‌ترین دوران بود که بنی عباس با خشونت نرم برخورد می‌کردند، به تعبیر خودمان با پنبه سر می‌بریدند.

وی افزود: از برکات هجرت پیامبر به ایران فرهنگ مهربانی و عطوفت، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و زور، دانش‌طلبی و دانش‌پژوهی همچنین فرهنگ ولایت‌پذیری و ولایت مداری است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به 21 تیر ماه سالگرد هشتاد و چهارمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی افزود: با قیام مردم مشهد حکومت رضاخان قلدر آن‌ها را به گلوله بست به همین دلیل این روز را روز حجاب و عفاف نام‌گذاری کرده‌اند.

امام‌جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف یک امر فطری، ارزش الهی و انسانی است؛ انسان فطرتاً حجاب و عفاف را دوست دارد و در مقابل بی‌حجابی و بی‌بندوباری برخلاف فطرت انسان است و ضد ارزش تلقی می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه حتی افراد آلوده نیز حجاب و عفاف و زنان پاک‌دامن را دوست دارند، عنوان کرد: اما نکته قابل تأمل رواج بی‌حجابی و بند وباری در جامعه است که یک توطئه استعماری و استکباری است؛ یعنی استعمارگران و مستکبران به دنبال ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی و گسترش فرهنگ بی‌حجابی هستند و این مسئله مهمی است.

وی ادامه داد: عده‌ای علنی اقدام به هنجارشکنی کرده و هدفمند در جامعه ظاهر می‌شوند؛ این افراد بی‌حجابی را ترویج می‌کنند و این چالش مهمی است.

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم با هنجارشکنان حجاب و عفاف برخورد جدی داشته باشند و نگذارند پاکی، پاک‌دامنی، حجب و حیا از جامعه رخت بربندد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم یک عده اندکی به بی‌حجابی و بی‌بندوباری دامن می‌زنند، تصریح کرد: در حالی که باید با هنجارشکنان برخورد جدی شود اما ما شاهد سهل‌انگاری مسوولان در این زمینه هستیم، به‌ویژه مسئولان رده‌بالا که نه‌تنها عزم جدی برای مبارزه بی‌حجابی و هنجارشکنی از خود نشان نمی‌دهند بلکه معتقد هستند باید مردم را آزاد بگذاریم.

آیت‌الله میرعمادی افزود: فردای قیامت همه باید پاسخگو باشند؛ بنابراین همه وظیفه‌داریم نسبت به مسئله حجاب و عفاف امربه‌معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دهیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه با بیان اینکه حج نعمت بسیار بزرگی است، عنوان کرد: اگر حج ابراهیمی انجام شود آثار الهی، معنوی، سیاسی و تربیتی فراوانی دارد اما متأسفانه آل سعود به دنبال این است که حجاج شعار سیاسی مرگ بر امریکا را سر ندهد تا خواسته ارباب آمریکایی‌اش را اجابت کند، اما در این میان حجاج ایرانی پیام‌رسانی مقاومت و وحدت اسلامی هستند.

 آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برداشتن گام دوم ایران در کاهش تعهدات برجام اشاره و تصریح کرد: افزایش غنی‌سازی در گام دوم اقدام خوبی بود، هرچند ما به این اقدام اکتفا نمی‌کنیم، زیرا معتقدیم این گام محافظه‌کارانه برداشته شده و انقلابی نبوده است اما کار بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها دنبال وقت تلف کردن هستند می‌خواهند ایران را در برجام نگه‌دارند، بنابراین نباید زمان را از دست داد، زیرا هم اروپایی‌ها و هم آمریکایی‌ها دنیا طالب و ترسو هستند.

خطیب جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: امروز اروپا و آمریکا زبان منطق و عقل را متوجه نمی‌شود بلکه باید با زبان مقاومت با آن‌ها صحبت کرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد در ادامه با مضحک شمردن موضع رئیس‌جمهور آمریکا گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از یک طرف برجام را وحشتناک‌ترین و بدترین توافق‌نامه عنوان می‌کند اما در مقابل به ایران می‌گوید برجام را حفظ کند و این موضع خنده‌دار است.

آیت‌الله میرعمادی افزود: معلوم می‌شود زمان دنبال کردن مذاکرات هسته‌ای هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی مرم ایران به‌حق مسلمشان بوده در واقع آن‌ها می‌خواهند حق مردم ضایع شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی راهبرد اصلی آمریکا فشار حداکثری اقتصادی و دوم ایجاد اتحاد داعشی علیه ایران است، عنوان کرد: البته تاکنون این راهبرد شکست خورده است، رئیس‌جمهور آمریکا مانند انسان بیابانی رفتار می‌کند که نه عقل دارد و نه منطق خودش خودش را محکوم می‌کند از یک طرف می‌گوید برجام بد است از طرف دیگر به دنبال تشکیل جلسه شورای حکام است.

خطیب جمعه خرم‌آباد با تأکید بر این موضوع که مذاکرات دردی از ما دوا نمی‌کند، افزود: تجربه نشان داده صلح، سازش و نرمش مقابل اروپا و آمریکا جواب نمی‌دهد بلکه باید مقاومت کرد، لذا مهم‌ترین کار راه‌اندازی راکتور آب‌سنگین اراک به عنوان اهرم فشار برای اروپایی‌هاست.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در این مدت 40 سال نشان داد که خار چشم دشمنان و بدخواهان انقلاب است، از سوی دیگر حافظ نظام اسلام و صیانت از آرا و حقوق مردم است.

وی به انتخابات پیش رو اشاره و عنوان کرد: انتظار می‌رود شورای نگهبان با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان ولایی و انقلابی که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در شورای نگهبان مشغول شده مانع ورود ناخالصی‌ها به مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی بشوند.

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: شورای نگهبان از ورود افراد منفعت‌طلبی که به دنبال اشرافی گری و معاملات میلیاردی، خانه و خودروهای آن‌چنانی هستند جلوگیری کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار