خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان خبر داد

برگزاری 150 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان از برگزاری 150 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۴۸۱۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

برگزاری 150 عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدانشهلا شیخ‌علیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: شعار امسال هفته عفاف و حجاب، «عفاف و حجاب، میراث ایرانی، گرایش جهانی» انتخاب شده است.

وی افزود: خانواده همیشه و همه جا و در بین تمام جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و تاریخ بشر بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه خداوند حجاب را برای زنان واجب کرد تا از چشم بیماردلان در امان بمانند، گفت: زنان به مثابه جواهری گرانبها نیمی از جامعه را تشکیل داده و مسئولیت مهم تربیت نسل‌های آینده را بر عهده دارند بنابراین دین مبین اسلام از طریق حجاب موجبات معنویت آنان را فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به واقعه 21 تیرماه سال 1314 تصریح کرد: صدها نفر از مردم در اعتراض به کشف حجاب دوران پهلوی در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند و امروز آحاد ملت ایران به تأسی از دین خدا و پیامبر اسلام(ص) در پاسداشت این حادثه بزرگ به دفاع از عفاف و حجاب و تکریم شهدای این حادثه می‌پردازند.

شیخ‌علیان به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: به فرموده ایشان بر خلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه مادی‌گرایان، حجاب مایه تشخص و آزادی زن است.

وی یادآور شد: امسال هفته عفاف و حجاب از 15 تا 21 تیر ماه است و در تقارن با سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و دهه کرامت قرار گرفته است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان افزود: بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه همدان به مناسبت این ایام و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تحکیم بنیان خانواده بیش از 120 عنوان برنامه در سطح پایگاه‌های مقاومت، فرهنگ‌سراها و بوستان‌ها و 30 عنوان برنامه شاخص حوزه‌ای و همایشی برگزار می‌کند.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، پوستر با موضوع عفاف زن، برگزاری نمایشگاه‌های عرضه محصولات عفاف و حجاب، تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه عفاف و حجاب، ایجاد ایستگاه‌های مطالعه و مسابقه و سرگرمی با موضوع عفاف و حجاب ویژه بانوان و برگزاری نشست‌های عفاف و حجاب و پرسش و پاسخ در بقاع متبرکه و بوستان‌های سطح شهر است.

شیخ‌علیان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص در این هفته همایش بزرگ «حافظان حریم خانواده» است که با سخنرانی حجت‌الاسلام شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با حضور بازیگر ارزشی الهام چرخنده روز پنجشنبه 20 تیرماه ساعت 18 در پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات