خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه هرچه مسئولیت بزرگ‌تر باشد نیاز به اخلاق و خودسازی بیشتر خواهد بود، گفت: ورود در فضای لغزنده مسئولیت نیازمند تکیه‌گاهی محکم است و آن متخلق شدن به اخلاق ناب اسلامی و قرآنی براساس آیات و روایات است.
کد خبر: ۹۱۶۱۳۳۷
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶

ورود در فضای لغزنده مسئولیت نیازمند تکیه‌گاه محکم اخلاق ناب اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در نشست مشترک فرمانداران و معاونان استانداری همدان با بیان اینکه هرچه مسئولیت بزرگ‌تر باشد نیاز به اخلاق و خودسازی بیشتر خواهد بود، اظهار داشت: ورود در فضای لغزنده مسئولیت نیازمند تکیه‌گاهی محکم است و آن متخلق شدن به اخلاق ناب اسلامی و قرآنی براساس آیات و روایات است.

وی با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر نخعی گفت: این نامه اصولی ارزشمند و عقلایی است برای تمامی مدیران در سطوح مختلف جامعه اسلامی که همواره باید مورد توجه باشد.

امام جمعه همدان گفت: متاسفانه از زمان‌های قبل نگرشی در برخی افراد و بلکه خواص به وجود آمده که ورود به دنیای سیاست با دینداری در تضاد است که البته با بررسی متون دینی و قرآن کریم خلاف این اثبات می‌شود و حتی امام راحل می فرماید تمام دین سیاست است.

وی با بیان اینکه نگرش سکولاری از جریان سقیفه شکل گرفته است، گفت: عزت و احترام ظاهری که به سبب دارا بودن پست و مقام‌های دنیوی به وجود می‌آید ذلت را به دنبال خواهد داشت و کسی نباید به این احترام‌های ظاهری دلخوش باشد چراکه پس از پایان مسئولیت خبری از آن نیست.

شعبانی با تاکید بر اینکه پست‌ها رفتنی است و افراد زیادی پشت میزها بودند که الان معلوم نیست کجا هستند، افزود: آنچه برای انسان ماندگار است خدماتی است که برای رضای خدا به مردم ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه امام علی (ع) در عهدنامه دوبار به خداوند قسم یاد می‌کند که مالک به فکر افراد طبقه پایین و حل مشکلات آنان باشد، گفت: افراد به اصطلاح طبقه پایین دستشان به جایی نمی‌رسد و زبان گویایی ندارند لذا باید حاکم به فکر حل مشکلات آنان باشد.

وی با بیان اینکه در مقاطعی مثل دوره کنونی کشور که مشکلات بیشتر می‌شود مسئولان باید خدمت‌رسانی بیشتری داشته باشند، گفت: باید به فکر مردمی بود که زبان شکایت ندارند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مالک از سوی امام علی (ع) به عنوان حاکم سرزمینی بزرگ در آن زمان به نام مصر منصوب شده بود، گفت: علارغم این امام علی(ع) به مالک تذکر می‌دهد که گمان نکن که این جایگاه ظاهری دنیوی خیلی مهم است و این شرایط تو را از مردم غافل نکند و دچار غرور نشو و توجه‌ات به عامه مردم باشد نه خواص همیشه معترض .

وی با تاکید بر اینکه در واگذاری پست‌ها باید توانمندی افراد را در نظر گرفت و فقط خوب بودن کافی نیست، گفت: موضوع حق الناس بودن رأی مردم که رهبری معظم تاکید کردند فقط یک شعار سیاسی نیست بلکه یک امر مهم برآمده از مفاهیم دینی و اعتقادی است که انشاالله در انتخابات پیش رو مدنظر مسئولان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات