کارشناس مذهبی در بین فعالان فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت:

دستیابی به تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب

راجی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی، اهداف درست و حساب شده‌ای هستند که تا کنون کسی از دست‌یابی به آن‌ها دل‌سرد نشده است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب راه رسیدن به تمدن اسلامی را بیان نموده است.
کد خبر: ۹۱۵۳۳۰۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵


به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهرامحال و بختیاری؛ حجت‌ الاسلام‌ و‌ المسلمین سید محمد حسین راجی، مدیر پروژه علمی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی،  در دوره تربیت مدرس تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری با عنوان «پرورش نهاد امید» با حضور اساتید و نخبگان دانشگاهی در مجتمع رفاهی لاله شهرکرد برگزار ‌شد، در رابطه با  گام دوم انقلاب که گام تمدن‌ساز است، بیان کرد: اهمیت هر نامه‌ای بسته به نویسنده آن دارد و نویسنده این نامه کسی است که نوع انگشترش در سطح بین‌الملل هفته‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد حتی کفش یا نعلیلن پوشیدنشان در جلسه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. زمانی که سوم خرداد مقام معظم رهبری به نظامیان فرمودند بشینید می‌خواهم با شما صحبت کنم به غرب تنها یک نکته را فهماند که شما توان مقابله و جنگ نظامی با ما را ندارید و در واقع سیاست‌های غرب را به لجن کشاند.

 

وی ادامه داد: نویسنده این نامه هر ساله بیانیه‌ای را ۲۳ بهمن رسانه‌‌ای می‌کرد اما برای اولین بار این نامه رسانه‌ای نمی‌شود و خبر می‌رسد که این شخصیت بزرگ نامه‌ایی برای چهل سالگی انقلاب نوشته است و همه ذهن‌ها درگیر شد که موضوع بیانیه و این نامه چیست؟ تا اینکه ۲۴ بهمن خبر رسید که این نامه خطاب به جوانان است و نکته مهم این است که این نامه با نامه ۲۰ سالگی انقلاب شبهات بالایی دارد با این تفاوت که نامه بیست سالگی خطاب به ملت ایران و نامه چهل سالگی خطاب به جوانان است و دلیل عوض شدن مخاطب نیز این است که جامعه شناسان معتقدند که هر بیست سال یک نسل عوض می‌شود و اکنون نیز نسل عوض شده است و جنس این نامه، نامه حاکم به رعیت نیست بلکه نامه امام به ملت است و هر کلمه آن جای بحث دارد.

 

راجی با اشاره به اینکه این نامه تنها نامه‌ای است که مقام معظم رهبری می‌فرماید روی این مطالب تحقیق کنید من برای آن زحمت زیادی کشیدم، تصریح کرد: یکی از نزدیکان حضرت گفتند مقام معظم رهبری یک ماه برای این نامه زمان گذاشتند و نگارش آن یک هفته زمان برد.

 

کارشناس مذهبی، با بیان اینکه این نامه از چهار قسمت کلی تشکیل شده است، افزود: مقدمه قسمت اول است که بیش از یک سوم نامه را به خود اختصاص داده و خود دارای ۱۲ زیرشاخه است، قسمت دوم برکات نظام جمهوری اسلامی، قسمت سوم ظرفیت‌های موجود در ایران و قسمت چهارم که قله این نامه است شامل هفت توصیه مقام معظم رهبری به مردم ایران است.

 

مدیر پروژه علمی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با بیان اینکه یک تیم پژوهشی با عنوان گام تمدن‌ساز ۲۵ هزار ساعت را صرف مطالعه و تحقیق در رابطه با گام دوم انقلاب کرده‌اند، گفت: این پژوهش به تازگی به پایان رسیده و نتیجه آن کتاب «سعود چهل ساله» شد و چهارمحال و بختیاری نخستین استانی است که مطالب این کتاب در آن بحث و ارائه می‌شود.

 

وی نخستین ساعت دوره را به بیان مقدمه کتاب سعود چهل ساله اختصاص داد و اظهار کرد: در مقدمه این کتاب در رابطه با سرگذشت چهل ساله انقلاب صحبت شده است. در طول تاریخ همه ملت‌ها زیر بار ستم بوده‌اند و بین آن‌ها کمتر ملتی بود که تصمیم بر انقلاب گرفته باشند و میان آن‌ها کمتر ملتی بود که انقلاب کند و از میان انقلاب‌ها کمتر انقلابی به اهداف انقلابش رسید.

 

کارشناس مذهبی ادامه داد: انقلاب‌ فرانسه که انقلاب بر ضد خودشان به پایان رسید، انقلاب شوروی یا همان انقلاب روسیه که در حمایت از کشاورزان اتفاق افتاد که کمتر از ۱۵ سال بعد ۱۵ میلیون کشاورز از گرسنگی مردند و انقلاب نتیجه عکس داد، انقلاب چین که برگرفته شده از انقلاب روسیه و در حمایت کارگر و کشاورز اتفاق افتاد اما ناتمام ماند، انقلاب آمریکا که این انقلاب با همه انقلاب‌ها تفاوت دارد زیراکه هدف این انقلاب رسیدن به استقلال و آزادی بود و بیانه‌ایی در این رابطه صادر کردند اما به بندهای بیانیه عمل نکردند و ... از جمله انقلاب‌های طول تاریخ است که هیچ کدام به اهداف خود نرسیدند و ناکام مانده‌اند.

 

راجی با بیان اینکه قبل، بعد و حتی دوران وقوع انقلاب اسلامی را با کشورهای دیگر مقایسه کنید، تصریح کرد: اقتصاد همه کشورها زمان انقلاب بر هم می‌ریزد اما ایران بخاطر فروش عجیب نفت از سال ۵۵ تا ۵۷ قوی‌ترین اقتصاد را داشت. اوضاع نظامی هر کشوری بخاطر جنگ‌‌های داخلی و خارجی برای رسیدم به انقلاب، نامساعد می‌شود اما در کشور ایران شاه بخاطر پول زیادی که از فروش نفت به دست آورده تسهیلات نظامی کشور را تجهیز کرده بود.

 

وی با شاره به اینکه انقلاب ایران انقلاب دینی بود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌ها متفاوت بود. هیچ کشوری را نمی‌یابید که انقلابش ۴۰ سال عمر کرده باشد. انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی پنج مرحله است که مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند که باید محقق شوند و ایشان انتظار دارند در چهل سال دوم به تمدن نوین برسیم. اما هنوز در مرحله دوم به سوم مانده‌ایم و هنوز دولت اسلامی را تشکیل نداده‌ایم.

 

راجی با بیان اینکه اهداف انقلاب اسلامی، اهداف درست و حساب شده‌ای هستند که تا کنون کسی از دست‌یابی به آن‌ها دل‌سرد نشده است، خاطرنشان کرد: البته شاید گاهی به علت تند روی برخی از مسئولان این اهداف از نظر مردم منفور شده باشند اما هدف و شعار انقلاب عوض نشده است و اگر ایرادی هم هست ایراد انقلاب نبوده ایراد رفتار غلط برخی از مسئولان است.

 

وی،  بیان کرد: دین داری و دنیا داری دو شعار انقلاب اسلامی بودند درست است که دنیا داری هدف اصلی انقلاب نبوده است اما به آن در انقلاب توجه شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر شعاری و یا تصمیمی اشتباه در رابطه با انقلاب اسلامی گرفته شده سریعاً اصلاح شده است، عنوان داشت: آغازگر عصر جدید عالم با قرار دادن دین و دنیا در کنار هم، تلاش دشمن برای خفه کردن صدای انقلاب، نابودی شوروی و افول آمریکا، شعارهای فطری انقلاب، انقلاب انعطاف‌پذیر و آماده تصیح خطاها، دفاع از نظریه نظام انقلابی، جمهوری اسلامی و فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها، انقلاب اسلامی؛ مقتدر و مظلوم، جهاد بزرگ برای ساختن ایران، اهداف نهایی انقلاب، آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه صفر، تقابل دوگانه جدید« اسلام و استکبار» پدیده برجسته جهان معاصر، انقلاب اسلامی و امیدوار کردن ملت‌ها زیر ستم، مقایسه چهل ساله انقلاب‌ها، اعتماد به شعار ما می‌توانیم  از جمله این ویژگی‌ها و دست‌آوردها هستند.

 

مدیر پروژه علمی دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در پایان با بیان اینکه حکومت ما حکومت علوی است نه حکومت مهدوی، گفت: حکومت فعلی ایران را نباید با یک حکومت مهدوی مقایسه کرد زیرا در حکومت مهدوی همه خوبان سر کار هستند و مدیر و مسئولی اختلاس نمی‌کند اما در حکومت علوی به علت اینکه یاران صالح حضرت همه ترور شدند حضرت از آنچه که داشت برای اداره حکومت استفاده کردند و این شد که مدیرانش از جمله «اشعس‌ابن قیس» اختلاس کردند که امام با آن‌ها برخورد کرد حتی مدتی از کار عزلشان کرد اما بخاطر اعتراضات مردم مجبور به بازگرداندن مجدد مدیران فاسد به کار شدند. در حکومت فعلی نیز همین ماجرا برقرار است و زمانی که ۱۷ هزار از فرماندهان، متفکران، روحانیون، اساتید، دانشمندان، و ... را که از نخبگان جامعه اسلامی ایران بودند را ترور کردند مقام معظم رهبری ناچارن از دیگر افراد برای اداره امور استفاده کردند که در بین آن‌ها مدیران فاسد و اختلاس‌گر نیز به چشم می‌خورد و به‌خاطر حمایت مردم از این مدیران امکان عزل آن‌ها وجود ندارد.

ارسال نظرات