خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده نمایندگی آستان قدس در همدان خبر داد

ثبت‌نام 4200 خادمیار رضوی در استان همدان/ ارائه بیش از 60 هزار مورد خدمت به‌همت نمایندگی آستان قدس در همدان

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی آستان قدس در همدان گفت: از ابتدای راه‌اندازی این دفتر در استان همدان، 4هزار و 200 نفر خادمیار ثبت‌نام کرده‌اند و در مجموع 677 شیفت خدمت در حرم مطهر انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۵۲۷۹۵
|
۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

ثبت‌نام 4200 خادمیار رضوی در استان همدان/ ارائه بیش از 60 هزار مورد خدمت به‌همت نمایندگی آستان قدس در همدان به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجتبی کمالی در آستانه دهه کرامت در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دفتر آستان قدس رضوی با نیت گسترش شعاع خدمت از مشهد مقدس به دیگر نقاط کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی همدان در دی ماه سال 95 شروع به فعالیت کرده است، گفت: چارت دفتر در چهار حوزه فرهنگی، محرومیت‌زدایی، خادمیاران افتخاری و نذر و وقف فعالیت دارد.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی آستان قدس در همدان عنوان کرد: در زمینه فرهنگی فعالیت‌های متعددی انجام شده، در زمینه محرومیت‌زدایی نیز توانمندسازی محرومین و کمک به محرومین جامعه که زیر پوشش هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند و در حوزه جذب خادمیاری، جذب خادمیاران افتخاری و تعیین شیفت خدمت در حرم مطهر رضوی و در حوزه وقف و نذر با جذب نذر و موقوفات در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 60هزار و 495 مورد خدمت در طول این مدت انجام شده است، افزود: از جمله این خدمات اعزام زائر اولی‌ها و زائران محروم به تعداد 7هزار و 274 مورد، ارائه غذای متبرک یک هزار و 320 مورد، 62 مورد اشتغال و کارآفرینی و 35 مورد اردوهای جهادی بوده است.

کمالی یادآور شد: همچنین 4هزار و 303 مورد ارائه خدمات درمانی، مشاوره حقوقی خانواده 396 مورد، توزیع بسته‌های ارزاق 9هزار و 421 مورد، توزیع لوازم التحریر 4هزار و 932 مورد، عیادت از بیماران 4هزار و 932 مورد به همراه کارت هدیه متبرک و دلجویی از ایتام و نیازمندان با اهداء کارت هدیه 561 فقره نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: توزیع گوشت قربانی 3هزار و 199 فقره، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا 492 فقره، اطعام نیازمندان 24هزار و 275 مورد، توزیع پوشاک 110 مورد، کمک هزینه جهیزیه 96 فقره، دریافت تسهیلات قرض الحسنه 205 مورد و... نیز از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی آستان قدس در همدان عنوان کرد: واحد وقف و نذر آستان در طول این مدت یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک به نیازمندان ارائه داد که با مشارکت 50 درصدی آستان قدس و 50 درصدی خادمین و خیرین صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این مدت 4هزار و 200 نفر خادمیار ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 187 نفر موفق به دریافت شیفت خدمت شدند و در مجموع 677 شیفت خدمت در حرم مطهر انجام شده است.

کمالی با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه کرامت گفت: اکثر قریب به اتفاق هزینه‌های اجرای مراسم دهه کرامت از ظرفیت خادمیاران استان به صورت رایگان انجام و هم از نیروی انسانی و هم از نظر امکانات مالی استفاده شده و برنامه‌ها به زودی در سطح استان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات