خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان زمینه فضای مجازی، رسانه و هنر را در تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب اثرگذار دانست و گفت: در این مسیر باید از ابزارهای روز استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۲۵۲۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳

رسانه و هنر در تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب اثرگذار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدهادی نظیری در جمع خبرنگاران شهرستان ملایر با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» توسط رهبر معظم انقلاب بیان داشت: در این راستا به زودی نهضت روایتگری دستاوردهای انقلاب در سطوح مختلف این استان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: در صدد هستیم دستاوردهای انقلاب را در گام نخست در فضاهایی همچون مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و پارک‌ها برای مردم تبیین کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نخستین اقدام در گام دوم انقلاب را اثبات حقانیت گام اول انقلاب عنوان کرد و افزود: این بدان معنا است که دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی نخست و اینکه انقلاب در چهل سال اول پیش روندگی داشته است را برای مردم تبیین کنیم.

وی اجرای این برنامه‌های فرهنگی در راستای گام دوم انقلاب را مستلزم اختصاص اعتبار دانست و گفت: امسال هنوز اعتباری به این سازمان اختصاص پیدا نکرده است و این مهمترین چالش و مشکل بر سر راه ما است.

نظیری همچنین زمینه فضای مجازی، رسانه و هنر را در تبیین اندیشه‌های اسلام و انقلاب اثرگذار دانست و ادامه داد: در این مسیر باید از ابزارهای روز استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در احصا، شناسایی و انعکاس ظرفیت‌ها و مسائلی که در جامعه با آن مواجه هستند، باید از سازمان تبلیغات اسلامی جلوتر بوده و چشم بیدار جامعه باشند، چراکه نگاه کلان ما در فرآیند فعالیت‌های سازمان به رسانه‌ها، نگاه پیش برنده است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: با نگاه نقادانه رویکردها، سیاست‌ها و برنامه‌های این سازمان را مورد نقد قرار دهید، چراکه این نوع نگاه رشد دهنده است و با نگاه تخصصی ما را نسبت به آسیب‌ها آگاه می‌کند و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه مهم مساجد در فعالیت‌های اجتماعی و جذب جوانان گفت: تلاش ما ارتقای کارکرد مساجد است تا بتوانیم مسجد را به همان نقطه کانونی اثرگذاری‌های اجتماعی تبدیل کنیم.

نظیری با بیان اینکه مساجد محور حل مسائل معیشتی، اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، مشکلات جوانان همچون ازدواج و شغل و حل مسائل جاری مردم است بیان کرد: چنانچه مسجد به این جایگاه ارتقا یابد و ائمه جماعت مسجد نقش امامت و راهبری بازی کند، جوانان به مساجد جذب می‌شوند و می‌توانیم مسئولان را برای حل مسائل پای کار بیاوریم.

وی با اشاره به فعالیت پنج پایگاه قوی در طرح سلامت اجتماعی در ملایر افزود: طرح مسجد محله محور با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا در تلاش هستیم تعداد این مساجد را تا پایان امسال در این شهرستان به ۲ برابر و به ۱۰ پایگاه افزایش دهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان درباره آسیب‌هایی که هیأت‌های مذهبی با آن مواجه هستند نیز اظهار داشت: در حال حاضر بین فضا و سبک سنتی هیأت‌های مذهبی و رویکرد جوان گرایانه ناسازگاری وجود دارد.

وی استفاده از قالب‌های ارتباطی و متناسب با نوع نیاز جوانان و بهره گیری از ابزار هنری را در فضای هیأت‌های مذهبی و جذب و ایفای نقش جوانان در این هیأت‌ها مؤثر دانست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همدان پرچم گردانی با محوریت نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی، اجرای آئین‌های جشن توسط شورای هیأت‌های حسینی در فضاهای باز و پارک‌ها، برگزاری جشن دختران و تدوین هجرت تمدن ساز فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و نقش این هجرت در شکل گیری شیعه در ایران توسط دانشگاه بوعلی سینا را از جمله برنامه‌ها در دهه کرامت برشمرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات