بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان در حمایت از ترویج عفاف و حجاب

سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه بر لزوم ترویج حجاب در جامعه تاکید و از آن حمایت کرد.
کد خبر: ۹۱۵۲۳۴۵
|
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
به گزارش سرویس طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج از رشت، سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با صدور بیانیه بر لزوم ترویج حجاب در جامعه تاکید و از آن حمایت کرد؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم
«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛ [احزاب/۵۹]حجاب اسلامی جزء ضروریات دین و از موکدات آیات و روایات معصومین (ع) می‌باشد و این فریضه الهی موجب حفظ عزت وکرامت زنان و تشخص و ارزش گذاری به مقام زن مومن و صیانت از حریم و شخصیت انسانی آنان می‌شود. حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ما است تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند؛ و امروز در هجمه رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، معرفت دینی و تفکر اسلامی سلاح مبارزه و صیانت از عفت و پاکی زنان و خواهران ما است. اما نتیجه سهل‌انگاری و مسامحه در امر دین و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها، و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

ما این روز‌ها به دفعات می‌شنویم و می‌بینیم که عده‌ای با عدم مراعات عفاف و حجاب صحنه‌های زشتی را ایجاد می‌کنند و موجبات ضرب و شتم آمران به معروف و ناهین منکر را فراهم می‌کنند همانند اتفاقی که در یکی از شهر‌های استان گیلان رخ داده است و دل هر انسان با ایمان و دوستدار اهل بیت را در نگرانی از این اتفاقات فرو می‌برند.

ما به اخلال گران عرصه عفاف و حجاب می‌گویم که: «این جا، جمهوری اسلامی است... این جا مبنا اسلام است، مبنا قرآن است.» و این سخن گرانمایه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای حفظه ا.. تعالی می‌باشد.

ما طلاب بسیجی و روحانیون سپاه قدس گیلان اقدامات مذبوحانه و فرومایه‌ای که در راه ترویج برهنگی و بی عفتی صورت می‌گیرد و حیثیت و اصالت زن مسلمان را بازیچه دشمنان دین و شرف و انسانیت قرار می‌دهد محکوم کرده و در راستای اجرای فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر مطالبه گری از مسئولین، بر خود واجب می‌دانیم که:

۱- مطالبه نظارت دقیق بر اجرای قوانین مصوب در زمینه حجاب و عفاف و منشور حقوق زن را داشته باشیم، و بگوییم چرا با وجود اسناد بالادستی و قوانین متقن، هیچ اقدام نظارتی از سوی مسئولین بر اجرای این قوانین درسطوح مختلف اجرایی صورت نمی‌گیرد؟

۲- از قوه قضاییه و نیروی انتظامی، سوال می‌کنیم که آیا رعایت حجاب که قانون خدا است و ضامن سلامت جامعه می‌باشد، از قانون شکنی هایی، چون سرقت و عبور از چراغ قرمز! کم اهمیت‌تر است که هیچ برخورد قاطعانه‌ای با متخلفانی که عامدانه و آشکارا در ملأعام اقدام به حریم شکنی و کشف حجاب می‌کنند، صورت نمی‌گیرد؟ چرا علیرغم نص صریح قانون در مورد مجازات کشف حجاب و نیز مشوقین به بی حجابی، شاهد اقدام قانونی با مرتکبین این جرم نیستیم؟

۳_ چرا با وجود تأکید و هشدار‌های مکرر رهبر بصیر انقلاب، سند ننگین و شرم آور ۲۰۳۰ از دایره اجرا به طور کامل حذف نشده است؟ حقوق شهروندی اقتضاء می‌کند که فطرت پاک فرزندان این سرزمین با تعلیمات فاسد غربی، لجن مال شود؟ آیا امنیت و سلامت از اصلی‌ترین حقوق شهروندی به حساب نمی‌آید؟ و مگر بی عفتی و بی حجابی ناقض امنیت و سلامت روانی جامعه نیست؟

و باز با هزاران سوالات دیگری که در این بین وجود دارد برخورد شدید با مرتکبین بی عفتی و بی حجابی را خواستاریم و حمایت خود را از مقوله امر به معروف و نهی از منکر اعلام می‌کنیم و از همه مردم متدین و مسئولین نظام جمهوری اسلامی در هر رده از کار و مسئولیت خواستار اجرای دستورات الهی هستیم؛ و السلام علی من اتبع الهدی



ارسال نظرات