بازدید رییس سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق سیل زده لرستان

نشست قرار گاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان با حضور اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور در استانداری لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۹۶۶۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان با اشاره به اینکه از مردم عزیز استان که هم همراهی خوبی دارند و هم صبر و شکیبایی دارند تشکر می‌کنم، اظهار داشت: از دیروز بر اساس مأموریتی که وزیر کشور دادند برای بررسی اجمالی اوضاع در بحث بازسازی و امکاناتی که باید داده شود وارد استان شدم و خوشبختم از اینکه همه عوامل اجرایی استانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه از روستاها و شهرهای معمولان و پلدختر بازدید داشتم، تصریح کرد: کار، خوب پیش می‌رود و پرداخت‌ها در حال انجام است، تأمین زمین انجام شده است، کار بازسازی و آماده سازی در حال انجام است و امیدواریم با تأمین اعتبار و برنامه ریزی بتوانیم تعمیرات را تا پایان تیرماه و نوسازی را تا پایان سال انجام دهیم.

رییس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه در برخی از جاها چادرها هنوز به پا است، در پلدختر تعدادی از افراد چادری برپا کرده‌اند، در معمولان در ورزشگاه چادر برپا است، افزود: با پرداخت‌هایی که برای تبدیل اسکان موقت به دائم انجام شده تقریباً محلی برای حضور و دایر بودن چادرها نیست. انتظار دارم با یک بررسی دقیق‌تر ضمن حل مشکلات افرادی که واقعاً ممکن است مشکل داشته باشند اینها جمع آوری شوند.

نجار با اشاره به اینکه زندگی در چادر سخت است، برخی که مشکل دارند را باید در مدارس اسکان موقت بدهیم تا بتوانند زندگی کنند، گفت: در بحث حریم رودخانه‌ها به ویژه در معمولان و در پلدختر شاید بتوانیم بررسی دقیق‌تری داشته باشیم و تجدید نظری در بحث حرایم داشته باشیم تا کمتر مردم دچار آسیب و مشکل شوند.

رییس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان مشکلاتی وجود داشته که باید سریع‌تر مشکلات حل شود، گفت: وقت و زمان نداریم. با توجه به سرمای زودرس قبل از سرما باید مردم اسکان یابند، ایشان در ادامه افزود: شهرداری‌ها از سیل خسارت دیده‌اند لذا پیگیری می‌کنیم اعتبار لازم برای آنها اختصاص یابد. به هر روی روند کار با توجه به حجم گسترده خسارت‌ها رضایت بخش است .

در ادامه این نشست مرتضی دهداری زاده، مدیر شعب استان لرستان، ضمن ارایه آمار و تشریح عملکرد مدیریت شعب بانک مسکن استان لرستان در کمک به سیل زدگان و پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض مربوطه و قدردانی از زحمات و همکاری کارگشای مدیران ارشد بانک و مدیران ارشد استانی گفت : بانک مسکن استان لرستان با تمام توان و بهره گیری از تمامی امکانات و تلاش و همکاری شبانه روزی کارکنان در جهت آسایش و آرامش هم وطنان به تلاش خود ادامه خواهد داد .

در ادامه این نشست موسی خادمی - استاندار لرستان - با تشکر از عملکرد شاخص بانک مسکن استان لرستان خواستار تداوم همکاری های سازنده بانک مسکن شد .

ارسال نظرات