جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در رشت

شکست در فتنه ۸۸ باعث ایجاد داعش توسط آمریکا شد

رئیس اسبق سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه در زمان شکست خوردن فتنه سال ۸۸ آمریکایی‌ها از فروپاشی ایران ناامید شدند، گفت: پس‌ازآن داعش را به‌وسیله عناصر زندانیان جانی اروپا و طرفداران صدام تشکیل دادند و مناطق وسیعی را نیز تصرف کردند.
کد خبر: ۹۱۴۹۲۲۴
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، علی‌اصغر زارعی ظهر امروز در همایش بسیج اساتید گیلان به مناسبت روز بسیج اساتید در تالار حکمت دانشگاه گیلان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای کلمه‌های بیانیه گام دوم زمان و فکر گذاشتند، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مسیر بعدی انقلاب را مشخص کردند و ما باید بیانیه گام دوم انقلاب را هرروزه تکرار کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید برحسب وظیفه شرعی و قانونی خود این بیانیه را خوب بخوانیم، افزود: شعار ما بن‌بست نداریم باید در درون هرکس وجود داشته باشد و در جامعه بازگو شود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پذیرش فرمایشات مقام معظم رهبری مهم‌ترین وظیفه هر ایرانی و مسلمانان است، گفت: تبعیت از مقام ولایت وظیفه ما است، زیرا هیچ مقام بالاتری، چون رهبر انقلاب نداریم.

زارعی با اشاره به بهتر ظاهر شدن رسانه‌های غربی در انجام مذاکرات گفت: در موضوع توافق برجام امتیازات زیادی به آمریکایی‌ها داده شد و این مسئله برای انقلاب ناخوشایند بود.

رئیس اسبق سازمان بسیج اساتید با اذعان به اینکه در زمان شکست خوردن فتنه سال ۸۸ آمریکایی‌ها از فروپاشی ایران ناامید شدند، تصریح کرد: پس‌ازآن داعش را به‌وسیله عناصر زندانیان جانی اروپا و طرفداران صدام تشکیل دادند و مناطق وسیعی را نیز تصرف کردند.

وی با بیان اینکه اکنون جنگ دشمن جنگ سایبری و اقتصادی است، افزود: دشمن وقتی از آغاز جنگ نظامی ناامید شد به جنگ سایبری و اقتصادی روی آورد.

سردار زارعی امنیت حوزه مخابرات، سایبری و نظامی کشور را غیرقابل نفوذ دانست و تاکید کرد: آمریکا چاره‌ای جز مذاکره نداشت، اما مسئولان ما مسیر اشتباهی را درپیش گرفتند و با اشتباهات زیاد کشور را دچار زیان کردند.

وی با بیان اینکه در آن دوران به مذاکره‌کنندگان گفته شد که نمی‌توان با روش التماسی کاری برای کشور و نظام کرد تصریح کرد: مذاکره‌کنندگان زیربار نرفتند و به بهانه‌های اقتصادی، امتیازات زیادی به آمریکا دادند و در نهایت نیز نتوانستند به اهداف خود برسند.

زارعی افزود: کامرون در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که اروپا و آمریکا فشار به ایران را تحت هر شرایطی ادامه می‌دهند و من این سخنان را به گوش ظریف رساندم و خواستم که از مذاکرات خارج شود، اما او به دلیل تحلیل‌های اشتباه به حرف کسی توجه نکرد.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها برای حضور داعش در منطقه برنامه‌ریزی کردند تا بتوانند با مسلمانان مقابله کنند، اما محور مقاومت توانست با عزت و اقتدار کامل داعش را نابود کند؛ نابودی داعش یعنی قدرتی در منطقه وجود دارد که می‌تواند برنامه‌های آمریکا را خراب کند.

وی هدف آمریکایی‌ها از تحریم را محدود کردن قدرت ایران عنوان کرد و ابراز داشت: ترامپ برای افزایش فشار بر ایران و متحد کردن فضای سایبری علیه کشور از برجام خارج شد تا بتوانند جمهوری اسلامی را از رسیدن به اهداف تعیین شده منصرف کنند.

زارعی با بیان اینکه ایران از لحاظ قدرت علمی هرگز در این سطح نبوده است افزود: قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی فوق‌العاده است و میزان محبوبیت کشور در منطقه از تحرکات آمریکا جلوگیری می‌کند و آمریکایی‌ها اذعان کردند که اگر نتوانند جمهوری اسلامی را تا ۲۰۱۹ ساقط کنند باید از منطقه خارج شوند.

زارعی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی در کشور حاصل بی‌تدبیری‌ها است، بیان کرد: علی‌رغم مشکلات، اما اکنون قدرت فوق‌العاده‌ای ازلحاظ قدرت منطقه‌ای و علمی داریم و ایران در تاریخ، هیچ موقع به این نقطه از اوج علمی نرسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات