مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه استان

همزمان با فصل تابستان دهه کرامت، طرح نشاط معنوی از ۱۳ تیرماه در بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری آغاز می شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۲۸
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری  از برگزاری طرح نشاط معنوی در فصل تابستان در این استان خبر داد.

حسن امیری گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته طرح نشاط معنوی امسال از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و دهه کرامت با حضور ۲۵ مبلغ بومی و اعزامی از شهرمقدس قم در ۲۰ بقعه متبرکه استان آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف هدف از اجرای این طرح را جذب نسل جوان و نوجوان به فضای معنوی امامزادگان ، تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و اجتماعی، تقویت باورهای دینی مردم و ترویج معارف قرآن و اهل‌بیت(ع) و بهره‌برداری از ظرفیت‌های امامزادگان و بقاع متبرکه به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان عنوان نمود

امیری با اشاره به اینکه بخش عظیمی از امکانات امامزادگان در راستای ارتقاء آموزه های دینی مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: این طرح در سه قالب با موضوعات آموزشی، اردویی و ورزشی برگزار می شود.

وی ضمن اشاره به این نکته که طرح نشاط معنوی با محوریت فعالیت های تبلیغی مبلغین روحانی انجام می شود، اضافه کرد: در مدت زمان برگزاری برنامه نشاط معنوی مبلغین بومی و اعزامی از قم به فعالیت های تبلیغی و عقیدتی خواهند پرداخت و نوجوانان و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی که به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود درکلاس ها شرکت می‌کنند.

امیری افزود: دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی، مهارت های ده گانه زندگی، برنامه های فرهنگی و قرآنی و فنی و حرفه ای از اهم برنامه های طرح نشاط معنوی استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

ارسال نظرات