تحریم‌ها باعث داخلی‌سازی برخی قطعات مورد نیاز صنایع معدنی شد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: اعمال تحریم‌ها باعث تقویت داخلی‌سازی برخی قطعات مورد نیاز صنایع معدنی شد که قیمت تمام‌شده این قطعات در مقایسه با قطعات مشابه خارجی پایین‌تر است.
کد خبر: ۹۱۴۸۶۱۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران در ششمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: شرایط تحریم مانع از انتقال بسیاری فناوری‌ها و قطعات مورد نیاز بخش معدن به کشور شد اما با استفاده از توان تولید داخل توانستیم تولید بسیاری از قطعات را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به این ترتیب توانستیم ۱۳۰۰ قلم محصول مورد نیاز صنایع معدنی را با یک دهم قیمت اصلی تولید کنیم که این اقدام مانع از خروج ارز از کشور شد.

به گفته وی، کیفیت بالای قطعات ساخت داخل باعث شد حتی شرکت خارجی سازنده این قطعات نیز با الگوبرداری از قطعات ایرانی، نواقص موجود در قطعات خود را برطرف کند.

شکوری با بیان اینکه تولید با ضایعات صفر یکی از مصادیق بهره‌وری است، گفت: حتی در فعالیت‌های معدنی نیز تلاش می‌شود که باطله وجود نداشته باشد.

به گفته وی، در ارتباط با دانشگاه نیز طوری عمل می‌شود که پژوهش‌ها و پایان نامه‌ها در جهت رفع مشکلات بخش خصوصی تهیه شوند و منفعتی که از این محل ایجاد می‌شود هزاران بار بیشتر از حق مشاوره‌ای است که باید پرداخت شود.

ارسال نظرات