بازخوانی زندگی شهیدسعید شیرین کلام

بگویید می روم تا اسلام و امام و عاشورا بمانند

شهید سعید شیرین کلام ؛ دردوم مرداد ماه 1343 در روستای طایقان از توابع شهرستان محلات به دنیا آمد. تا کلاس دوم راهنمایی درس خواند. او نوجوان فعال و شادابی بود در تمامی محافل شرکت می کرد و با انجمن اسلامی روستا نیز همکاری می نمود
کد خبر: ۹۱۴۶۲۲۱
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهیدسعید شیرین کلام می پردازد.

 

زندگی نامه:

شهید سعید شیرین کلام ؛ دردوم مرداد ماه  1343 در روستای طایقان از توابع شهرستان محلات به دنیا آمد. تا کلاس دوم راهنمایی درس خواند. او نوجوان فعال و شادابی بود در تمامی محافل شرکت می کرد و با انجمن اسلامی روستا نیز همکاری می نمود . در سال 62 13به خدمت سریازی فرا خوانده شد و او بلادرنگ خود را به ژاندارمری معرفی کرد و دفترچه آماده به خدمت مقدس سربازی را دریافت نمود. در تاریخ 20/5/63 به سربازی اعزام شد.او را برای دوره آموزشی به پادگان  شهید همت در باختران بردند و مدت دو ماه در آن پادگان آموزش دید. به هر صورت دوران آموزشی خودش را در پادگان شهید حاج همت راونسر به پایان رسانید و پس از پایان دوره آموزشی به جبهه اعزام شد .

 او پاسدار وظیفه گردان امام رضا(ع) از لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بود و پس از سه ماه حضور در خط مقدم جبهه سرانجام در طلائیه در شانزدهمین روز از دی ماه سال 1363 براثر اصابت ترکش به سر و سینه اش به شهادت رسید. پنج روز بعد پیکر مطهر شهید را به محلات آوردند و در روز بعد به زادگاهش-روستای طایقان- منتقل و پس از تشییع در کناردوستان شهیدش رحمت ، عباس ، مسعود ،سیف الله و علیجان به خاک سپرده شد .  

مادر شهید می گوید:

قبل از اعزام به جبهه از همه خداحافظی کرده بود ولی به ما چیزی نگفته بود. خاله شهید از او پرسید: "با پدر و مادرت خداحافظی کرده "  در جواب می گوید:" نه می خواستم بگویم ولی دلم نیامد که ناراحتشان کنم شما از طرف من به آنها بگویید که برای من گریه نکنند ما راه خود را یافته ایم امام راه را به همه جوانان نشان داده است حال انتخاب با خود آنهاست بگویید می روم تا اسلام و امام و عاشورا بمانند از قول من از آنها خداحافظی کنید."

ارسال نظرات