مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

بهره‌مندی ۸۳۰ هزار نفر از طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه گیلان

مدیرکل اوقاف گیلان با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در ۴۲۰ بقاع متبرکه گیلان گفت: ۸۳۰ هزار نفر از مجاوران و زائران از این طرح بهره مند شدند.
کد خبر: ۹۱۴۶۲۰۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان همزمان با سراسر کشور در ۴۲۰ بقعه متبرکه استان گیلان اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح "ضیافت الهی" ابراز داشت: در اجرای این طرح ۳۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۳۴ روحانی بومی همکاری داشتند.

علیزاده برگزاری محافل انس با قرآن کریم را مهم‌ترین بخش برگزاری طرح "ضیافت الهی" دانست و گفت: طرح "ضیافت الهی" با هدف ایجاد فضای معنوی در جامعه، ترویج مفاهیم قرآنی، ایجاد فضایی برای انس با قرآن و اجرای نیات واقفان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۳۰۸ کلاس آموزش قرآن کریم و اجرای طرح "تربیت حفظ" در بقاع متبرکه گیلان افزود: در ماه رمضان امسال ۱۱۶ محفل جزء خوانی روزانه قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان محفل انس با قرآن کریم برگزار شده در بقعه خواهر امام (س) رشت را برجسته‌ترین مراسم برگزار شده در استان دانست و عنوان داشت: ۲۲۴ هزار نفر در محافل ترتیل‌خوانی و جزخوانی بقاع متبرکه گیلان شرکت کردند.

علیزاده با اعلام اینکه ۷۸ هزار نفر از زائران و مجاوران بقاع متبرکه از جلسات تفسیر قرآن برگزار شده در این اماکن متبرکه بهره‌مند شوند افزود: ۶۴۰ هزار نفر در مراسم لیالی قدر بقاع متبرکه گیلان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح "ضیافت الهی" در ۱۷ بقعه شاخص استان گیلان اجرا شده است اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۰۰ کودک با حضور در غرفه کودکان خیمه‌های معرفت، ضمن بازی، مبانی اسلامی را متناسب با سن خود فرا گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اشاره به حضور ۵۹۳ مشاور مذهبی و خانوادگی در طرح "ضیافت الهی" عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان، مراسم افطاری ساده در ۴۲ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات