مدیرکل کمیته امداد گیلان در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج گیلان مطرح کرد:

تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج در گیلان با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۱۴۵۳۴۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
ایجاد فضای رسانه‌ای جدید در استان توسط خبرگزاری بسیج گیلان/ تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، عباس با حضور در دفتر خبرگزاری بسیج در گیلان با مدیریت و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان در این دیدار با بیان اینکه خبرگزاری بسیج درزمینهٔ اطلاع‌رسانی شیوه دریافت کمک‌های مردمی می‌تواند کمک زیادی به کمیته امداد کند اظهار کرد: ما بزرگ‌نمایی را خوب نمی‌بینیم، زیرا باید شان و منزلت مددجو را حفظ کنیم که در کمیته امداد این‌گونه است.

عباس اهرابی با اشاره به اینکه اعتماد عمومی باعث شده که ۸۲ میلیارد در حوزه مشارکت مردمی جذب اعتبار کنیم افزود: این اعتماد عمومی باعث شده که کمک‌های مردمی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی مختص خیرین استان گیلان نیست گفت: خیٌر گیلانی داریم که از کیش، شیراز و خارج از کشور به ما کمک می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه بااعتباری نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان در ساخت مسکن محرومان با سپاه در حال مشارکت هستیم تصریح کرد: وسعت کارگاه ما در اندازه استان گیلان است و در بعضی از مسکن‌ها با قاطر و اسب مصالح را به محل احداث می‌رسانیم.
 
ایجاد فضای رسانه‌ای جدید در استان توسط خبرگزاری بسیج گیلان/ تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال

اهرابی با اشاره به اینکه ما تا سه سال دیگر هیچ خانواده محرومی را بدون مسکن نمی‌گذاریم بیان کرد: نجات انسان نجات یک جامعه است، اگر مددجو ما رشد کند و یک انسان فرهیخته شود افتخارش برای ما باقی می‌ماند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ساخت تعداد ۱۸۷۴ مسکن محرومان را شروع کردیم خاطرنشان کرد: از این تعداد یک هزار واحد را سپاه شروع کرده است که خانه‌های که کمیته امداد در حال ساخت است تا پایان همین ماه تحویل می‌دهیم به‌جز عمارلو که برف است و آن‌هم تا مرداد تحویل داده می‌شود و سپاه هم تا پایان شهریور تحویل می‌دهد.

اهرابی با بیان اینکه ما سال گذشته ۱۲ میلیارد ۴۵۰ تومان پول زکات گرفتیم گفت: ما سال گذشته چهار میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان فقط زکات فطریه در یک روز دریافت کردیم.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده در راستای جمع‌آوری زکات فطره گفت: امسال تمام مؤسسات خیریه موظف هستند تا با آرم ستاد زکات استان گیلان اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات فطره توسط خیریه‌ها بدون آرم و نشان ستاد زکات تخلف است گفت: صندوق‌هایی که بدون نشان ستاد زکات اقدام به جمع‌آوری فطریه کنند توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شود.
 
ایجاد فضای رسانه‌ای جدید در استان توسط خبرگزاری بسیج گیلان/ تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال
اهرابی با اعلام اینکه زکات جمع‌آوری‌شده توسط مؤسسات خیریه باید به‌حساب شورای زکات استان واریز شود افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در ایام تعطیلات عید فطر به‌حساب نیازمندان واریز می‌شود.

وی با اعلام اینکه هزار و ۷۶۷ روستا در سال گذشته زکات مستحبی خود را به شورای زکات تحویل دادند بیان کرد: اعضای شورای زکات روستا‌ها را جمع‌آوری و در میان نیازمندان همان روستا توزیع می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۱۹ میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری‌شده بود گفت: از این مقدار، ۴ میلیارد و ۱۹۸ میلیون تومان سهم زکات فطره است.

وی افزود: بر اساس هماهنگی انجام‌شده با بانک‌ها، برخی شعبات جهت انتقال سریع زکات فطره به‌حساب نیازمندان در ایام تعطیلات عید فطره نیز باز بوده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اعلام اینکه راهکاری جهت پرداخت الکترونیکی زکات فطره نیز در نظر گرفته‌شده است تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد #۱*۷۷*۸۸* زکات فطره خود را پرداخت کنند.

اهرابی با بیان اینکه مؤسسات خیریه برای جمع‌آوری زکات فطره می‌بایست از فرمانداری‌ها مجوز کسب کنند افزود: مسئولیت جمع‌آوری فطریه در مصلا‌های نماز عید فطره به عهده مجموعه مدیریت مصلا‌ها بوده و هیچ موسسه‌ای اجازه برپایی صندوق در اطراف مصلا‌ها را ندارد.
 
ایجاد فضای رسانه‌ای جدید در استان توسط خبرگزاری بسیج گیلان/ تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال
وی افزود: امسال در روز عید سعید فطر هزار و ۷۹۰ ایستگاه ثابت و سیار در سراسر گیلان استقراریافته و مسئولیت جمع‌آوری زکات فطریه را به عهده‌دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان همچنین با اشاره به اینکه هزار و ۷۶۳ روستا در گیلان به‌عنوان روستا‌های زکات دهنده هستند، بیان کرد: دو هزار و ۷۲۸ نفر نیز به‌عنوان عامل افتخار به کمیته امداد برای جمع‌آوری زکات کمک می‌کنند.

اهرابی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۱۵ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه توسط گیلانیان پرداخت‌شده است، تصریح کرد: از این میزان ۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان زکات فطریه، ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب و هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون تومان زکات مستحبی است.
 ایجاد فضای رسانه‌ای جدید در استان توسط خبرگزاری بسیج گیلان/ تحویل مسکن محرومان تا پایان خرداد ماه امسال
وی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی شورای زکات روستا در سراسر استان گیلان، گفت: ۱۰۷۵ روستا در قالب شورای زکات در استان فعال هستند و زکات جمع‌آوری‌شده توسط این شورای برای رفع مسائل و مشکلات همان روستا هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات