آیت‌الله بوشهری در رشت:

پیرو واقعی امام خمینی(ره) از مقام معظم رهبری نیز تبعیت می‌کند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: پیرو واقعی امام(ره) از مقام معظم رهبری نیز تبعیت می‌کند و اگر کسی اینگونه نباشد قطعاً دروغگو است.
کد خبر: ۹۱۴۵۲۲۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در مراسم سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در مصلی رشت اظهار داشت: این مراسم برای فقیه جامع‌الشرایط و احیاگر دین انسان معاصر برگزار شده است که نام او تا همیشه جاودان می‌ماند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طبق قرآن کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند از طرف باری‌تعالی هدایت می‌شوند اعلام کرد: جهادی که خالصانه باشد از منظر خداوند اهمیت دارد و باعث سعادت فرد می‌شود.

وی با اشاره به انواع جهاد تصریح کرد: جهاد برای خدا، جهاد با نفس، خدمت به مردم مستضعف و اصلاح جامعه از انواع جهاد هستند که اگر کسی خالصانه برای خدا اقدام کند از طرق مختلف توسط خداوند هدایت می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری الطاف خداوند به انسان‌ها را دو دسته دانست و خاطرنشان کرد: الطافی مثل حیات، سلامت جسم و آبرو از نعماتی هستند که بدون هیچ پیش شرطی در اختیار انسان‌ها گذاشته می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری نصرت الهی را نیازمند پیش شرط عنوان کرد و افزود: اگر انسان در راه خدا گام بردارد، جهاد کرده و تقوا پیشه کند، از جانب خدا به او لطف می‌شود تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت و سعادت در سایه تلاش، جهاد و کار برای رضای خدا است تصریح کرد: اگر انسان یک قدم برای خدا بردارد، باری‌تعالی نیز موانع پیش رو را از سر راه او برمی‌دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: امام (ره) خود را برای خدا وقف کرده بود و خالصانه در راه خدا گام برمی‌داشت و کسی که خالصانه برای خدا کار کند نزد باری‌تعالی ارزش بالایی دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد: ایمان دارای چهار رکن است و امام خمینی (ره) همه این شرایط را دارا بودند و در تمام مراحل سخت انقلاب، شجاعانه و با ایمان قلبی کامل در مقابل تهدید‌ها ایستادند تا انقلاب به پیروزی برسد.

وی با اشاره به بُعد معنوی امام خمینی (ره) ابراز داشت: زمانی که شاه فرار کرد، امام (ره) بدون توجه به فضای ایجاد شده، موقع اذان مصاحبه خود را قطع کرد تا به نماز برسد؛ ایشان حتی به مستحبات نیز توجه داشتند، از این رو محبوب قلب‌ها شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن امام (ره) افزود: ایشان علاوه بر ایمان کامل به خداوند، به ایستادگی مردم نیز باور داشتند و همواره می‌فرمودند که مردم هرگز او را در این راه تنها نمی‌گذارند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه جامعیت علمی امام (ره) را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایشان فیلسوف و عالم بودند و همواره اخلاق را رعایت می‌کردند و عرفان و اخلاق را با سیاست درآمیخته و دارای همه ویژگی‌های یک رهبر شایسته بودند.

وی تاکید کرد: انسان‌های با بصیرت همواره به وظایف خود عمل می‌کنند و هرگز به‌خاطر شخص یا دلیلی، از تکالیف خود سر باز نمی‌زنند و امام (ره) نیز چنین بودند و کتاب کشف‌الاسرار را نیز در پی عمل به تکلیف خود و در پاسخ به شبهات آن دوران نوشتند.

آیت‌الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: احکام اجتماعی اسلام در دوران شاه به فراموشی سپرده شده بود، اما امام خمینی (ره) با قاطعیت درباره احکام اجتماعی اسلام و استفاده از آن سخن گفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای انتظار از منظر امام (ره) تصریح کرد: انتظار فرج یعنی نشان دادن قدرت اسلام و ایشان معتقد بودند ما بایستی با امر به معروف و نهی از منکر و از بین بردن فساد زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه سازش در مقابل دشمن و تسلیم شدن در شان یک انسان مسلمان نیست اظهار داشت: امام خمینی (ره) پیوند بین حوزه و دانشگاه برای تقویت اسلام را ضروری می‌دانستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پیرو واقعی امام (ره)، پیرو مقام معظم رهبری نیز است و اگر کسی بگوید که تنها امام (ره) را قبول دارد، اما با افکار رهبر معظم انقلاب مخالف است، با قاطعیت می‌توان گفت که دروغ می‌گوید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به خاطره‌ای در رابطه با رهبر معظم انقلاب گفت: دبیرکل اسبق سازمان ملل بعد از ملاقات با مقام معظم رهبری، ایشان را از همه شخصیت‌های سیاسی جهان باهوش‌تر و سیاست‌مدارتر دانست.

وی با بیان اینکه تهدید‌های اخیر آمریکا به منظور عقب نشینی مقامات کشور است افزود: مقام معظم رهبری قاطعانه فرمودند که هرگز با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و در حال حاضر می‌بینیم که سران آمریکا در حال عقب نشینی از مواضع ظالمانه خود هستند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: اگر مسئولان در پی پیروزی هستند بایستی گام به گام از منویات رهبر معظم انقلاب پیروی کنند تا بتوانند مشکلات کشور را رفع و ملت را به سرافرازی برسانند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات