سید ساجد یعقوبی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل مطرح کرد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از ایجاد مسیر روشن و شفاف برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از تولید خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۴۵۰۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه بررسی طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اردبیل با اعلام اینکه موضوع شفافیت در پرداخت تسهیلات با جدیت دنبال می‌شود، اظهار کرد: به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در راستای شفافیت، طرح‌های اشتغال‌زای بهره‌مند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری زیر ذره بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند.

وی تکلیف نظارت بر طرح‌های اشتغال‌زا از سوی این وزارت را نشان از عزم جدی جهت مقابله با فساد دانست و افزود: قطعا تشکیل کمیته‌های استانی هم‌روند با کمیته‌های شهرستانی در راستای نظارت از طرح‌های مشخص از سوی دفتر معاونت اشتغال و کارآفرینی این وزارت، نقش اساسی در جهت جلوگیری از انحراف این طرح‌ها و هدر رفت منابع خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی طرح‌ها به صورت ویژه و با دقت در کمیته‌های فنی و کارگروه اشتغال استان بررسی و ارزیابی شدند، افزود: با توجه به حجم گسترده متقاضیان دریافت این تسهیلات، حداکثر تلاش لازم در راستای پایش طرح‌ها جهت نیل به اشتغال پایدار و با توجیه فنی بالا توسط این اداره کل و دستگاه‌های بخشی در این طرح به عمل آمد.

رحیمی با عنوان اینکه اهرم‌های لازم جهت جلوگیری از انحراف طرح‌های بهرمند از تسهیلات اشتغال‌زا مشخص می‌باشد، یادآور شد: اعطای مرحله به مرحله تسهیلات توسط بانک‌ها با توجه به روند عملیات و احداث طرح‌ها، نظارت مستمر چندجانبه و تامین وثایق و تضامین از سوی صاحبان طرح‌ها از اهرم‌های پیش‌بینی شده در این خصوص هستند.

وی با اشاره به اینکه در عمل به قانون با هیچ شخصی تعارف نخواهیم داشت، تاکید کرد: در صورت محرز شدن انحراف یا عدم انجام تعهدات، صاحبان این طرح‌ها باید تسهیلات دریافتی را با سود ۱۸ درصد بازگردانند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: شفافیت به عنوان یک رویکرد مهم، نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی است که این امر در ماه‌های اخیر با انتشار فهرست هزار و ۴۲۰ نفری از اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های سازمان بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری، راه‌اندازی سامانه‌هایی با هدف شفاف‌سازی و دسترسی آزاد به اطلاعات در معاونت تعاون، معاونت اشتغال، سازمان بهزیستی، انتشار فهرست اسامی دریافت‌کنندگان هفت هزار میلیارد تومان از تسهیلات در قالب برنامه اشتغال روستایی و عشایری، تأسیس کمیته دائمی شفافیت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفته است.

رحیمی با اشاره به انتشار مشخصات تسهیلات پرداختی در سایت این اداره کل همزمان با وزارت، تصریح کرد: مسیر شفافیت در این اداره کل همگام با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دنبال می‌شود.

ارسال نظرات